קטגוריות
Uncategorized

מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים

מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים

הכנה למבחן מחוננים

במהלך התרגול, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו כיצד לגשת אל השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, מומלץ בחום לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

  • התכוננות יום טרם המבחן: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

שיטה טובה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. לא קיימת סתירה בין התרומה של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

חשוב מאוד ששלב ההכנה של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. על מנת שתהליך ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ ביותר שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

* חשיבות העבודה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב ביותר לתת לילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז הילד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. חיוני ביותר שהתלמיד ילמד באופן שיהיה לו חוויתי.

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת המבחן תהיה קלה ומענגת עבורו. אם הילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להבין שהתהליך אינו מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי בשבילו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא לחוצה. חשוב לתת לילד לאורך כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל להצליח בבחינה.

אתר מחוננים: כל מה שרציתם לדעת אודות מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים.

מהו ילד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לעיתים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

מאחר שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יעדכן על כך במפורש בכתב. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, אינפורמציה על התכניות וטפסי פנייה נמצאים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – ילדים שמקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

המבחנים יתבצעו בשני חלקים. התובנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן המבחנים היא האם אפשר לצרף את הנבחן לתכנית מסוימת על פי סף הקבלה שהוחלט.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

בזמן ההתכוננות למבחן, חשוב לתת לשאר ילדי המשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. כדאי לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

בשלב הראשון, כל תלמידי הכיתה יעברו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מועבר בבית הספר. מבחן שלב א' בוחן בעיקר את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו לבדוק את רמת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

הילד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

נושא מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים הינו מטריד הורים רבים בישראל.

#p#כשיתבגר התלמיד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנדרשת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים שירות צבאי ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם צורת החשיבה הנצרכת. בדרך כלל, ילדים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

במטרה לטפח את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה מסגרות מיוחדות, שנועדו לתת העשרה לילדים מחוננים. כשמכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

לפי תוצאות מבחני שלב ב', יופנו אחוז מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

לרוב, אחוז נתון מהתלמידים הנרשמים למבחן של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך נבחנים בעקבות דרישה של ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הוא מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו מחונן. אפשר להניח שתלמיד שהוא לא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. שאלות בחשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בנושא חשבון.
        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בשאלות אלו, על התלמיד לבחור את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

כיצד לעורר אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

כאשר התלמיד יפתור שאלות שוב ושוב, התלמיד יוכל בטבעיות להתמודד עם תרגילים מסוג זה. אם לא עוזרים לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם ילדים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא מתי מתקיים מבחן מחוננים שלב ב מחוז בת ים.

במטרה שהתלמיד יצליח במבחן, על הילד לפתח חשיבה מיוחדת. על מנת שהתלמיד יפנים את צורת החשיבה, עליו לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים הקיימים בערכות הכנה, וכך לפתח את החשיבה.

עוד בנושא:

הבנת הנקרא מחוננים

מבחן מחוננים לחטיבה

מבחני צורות לילדים מחוננים שלב ב

מחוננים שלב ב כיתה ג

מתי נערך מבחן שלב א לאיתור מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>