קטגוריות
Uncategorized

קורסי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב

קורסי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב

להפוך את ההכנה למבחן מחוננים לפשוטה ומהנה

ההתכוננות למבחן שלב א' נותנת לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהילד יעבור הכנה לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב מאוד שהילד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

במהלך התרגול, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו כיצד להתמודד עם השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

הכרחי ממש ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא לחוצה. יש ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

חשוב מאוד שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. מומלץ בחום לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

דרך טובה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. רצוי להעניק לתלמיד גם את החוג וגם לרכוש בשבילו ערכה.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים להבין אודות קורסי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב.

  • הכנה 24 שעות טרם המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהילד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שהילד יישן בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, חטיף שוקולד ומים.

שלב ההכנה של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם הילד אכן מחונן. במידה והתלמיד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להסיק שהתהליך אינו כל כך מתאים לילד, ואולי עדיף שהתלמיד לא יעמיק במה שקשה מדי בשבילו, ועשוי להוות לו טראומה.

קיימים אתרים ומכונים שונים, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בעבודה עם ילדים.

דרכים להבין אם ילדיכם מחונן באמת

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

לא מועיל לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב ביותר להבין בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ולאחר התייעצות איתם אפשר לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע תכניות ייחודיות להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. מבחני המחוננים לא נבנו כדי להעריך את כלל המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

ישנם לא מעט ילדים נבונים, אך לא כולם מחוננים. ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

מומלץ להביא גם את שאר האחים שהם אוהבים. כדאי לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

כאן תקראו מידע רב אודות קורסי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

כדי לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

המבחן הראשון מטרתו לעזור למורי בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים בכיתה. מבחן שלב א' בודק בעיקר את הבנת הנקרא של התלמידים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו להעריך את רמת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את רצונם.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו כחוג אחר הצהריים, ולפעמים יוזמנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כדי לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

לרוב, תלמידים מחוננים מוציאים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל יחסית עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה אודות קורסי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב.

רוב התלמידים המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בשביל ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר המועבר יהיה קל עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן ב' שונה ממבחן א', הינו מורכב יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית בלחץ של זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' של המבחן התרגילים היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

על סמך תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו חלק מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

לרוב, חלק נתון מהתלמידים הנרשמים למבחן של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אבל נבחנים בגלל רצון מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של מבחן המחוננים הינו מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו באמת מחונן. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות שאלות על פירוש מילים: בחלק הזה, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.
    1. שאלות חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה מוצאים בעיות מילוליות בנושא חשבון.

איך מעוררים אצל התלמיד את היכולת הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא קורסי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב.

במטרה שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מסוימת. במטרה שהילד יפנים את אופן החשיבה, עליו ללמוד דוגמאות של פתרון תרגילים הקיימים בערכות הכנה, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את הכישורים של הילדים המחוננים.

עוד בנושא:

מבחני מחוננים כיתה

אוצר מילים בבחינות מחוננים

קורס מחוננים

קורסי הכנה למבחני מחוננים

מבחן צורות מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>