קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב א שאלות לדוגמה

מבחן מחוננים שלב א שאלות לדוגמה

הילד מתכונן נפשית למבחני מחוננים

בזמן התרגול, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו כיצד להתמודד עם השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

הכרחי ממש ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא לחוצה. קיימת חשיבות להעניק לילד כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את הבחינה.

כאשר הוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה בסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של המבחנים. אין סתירה בין התרומה של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחנים.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, היא יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. מומלץ לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

אתר מחוננים: כל מה שאתם צריכים לדעת על מבחן מחוננים שלב א שאלות לדוגמה.

כאשר ילד באמת מחונן, הלמידה לפני המבחן תהיה קלה ומהנה בשבילו. אם התלמיד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להבין שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שמסובך מדי בשבילו, ועשוי להוות לו טראומה.

ישנם אתרים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בפעילויות עם ילדים.

  • התכוננות 24 שעות טרם הבחינה: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהילד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, פארק, או סתם מסעדה. חשוב מאד שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, חטיף שוקולד ומים.

* חשיבות הלמידה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, שווה לשלוח את הילד לחוג שמלמד את הילד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

מהו ילד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק על מנת להראות לכל העולם שבנם "גאון". חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מבחני המחוננים יתנהלו בשתי חלקים. המבחנים לא נבנו כדי לאבחן את כלל המיומנויות של התלמידים, אלא על מנת לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל דבר, ואף ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

יש לא מעט ילדים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – תלמידים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

מכיוון שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

צריכים מידע אודות מבחן מחוננים שלב א שאלות לדוגמה? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה שחיפשתם.

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם אוהבים. מומלץ לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

המבחן הראשון מטרתו לעזור לסגל בית הספר לאתר את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. בתום בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

הכנה למבחן מחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה אודות מבחן מחוננים שלב א שאלות לדוגמה.

לרוב, תלמידים מחוננים מוציאים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מרבית הילדים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. עבור ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג דומה בצעירותם.

במטרה להעשיר את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות ייחודיות, שמטרתן להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. כשמכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. המבחן שלב ב מחוננים יתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה ייערך במתכונת קבוצתית.

מבחן זה בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות למבחן שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

הוריהם של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

בדרך כלל, חלק נתון מהתלמידים הנרשמים לבחינות של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אך ניגשים בגלל רצון של ההורים, ולכך, שלב ב' של הבחינות הינו מבחן האיתור האמיתי, המכריע מיהו מחונן. אפשר להניח שתלמיד שהוא לא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. שאלות חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בחשבון.
        1. תרגילים מילוליים תרגילים על משמעות מילים: בחלק הזה, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

כיצד לפתח אצל התלמיד את היכולת הנדרשת למבחן מחוננים

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא מבחן מחוננים שלב א שאלות לדוגמה.

במטרה שהילד יצליח במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מסוימת. במטרה שהתלמיד יפנים את סוג החשיבה, עליו לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים הקיימים בערכות הכנה, וכך לחדד את צורת החשיבה.

כאשר הילד יפתור תרגילים פעם אחר פעם, הילד יוכל בפשטות להתגבר על תרגילים מסוג זה. במידה ולא יעזרו לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

עוד בנושא:

איתור מחוננים ומצטיינים

הכנה למבחני סינון מחוננים

מבחן מחוננים לדוגמא

אימוןן למיבחן מחוננים

תאריך מבחן מחוננים שלב ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>