קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב ב להורדה

מבחן מחוננים שלב ב להורדה

הכנה נפשית של הילד למבחני מחוננים

חשוב מאוד ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא מתוחה. כדאי ללמוד עם הילד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם לדעת על מבחן מחוננים שלב ב להורדה.

כשהוא לומד בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. מומלץ להעניק לתלמיד גם את החוג וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. תרגול משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

  • התכוננות 24 שעות לפני הבחינה: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, קניון, או סתם מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד למבחן בכריך, חטיף שוקולד ושתייה.

ישנם גופים ומכונים למיניהם, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

ההכנה למבחן שלב א' מעניקה לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד ילמד למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. לעיתים, שווה לרשום את הילד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

תקופת ההכנה של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד באמת מחונן. במידה והילד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו כל כך מתאים לילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי בשבילו, ועלול להוות לו טראומה.

חשוב ביותר ששלב ההכנה של הילד למבחני המחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו ביעילות על הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

מהו ילד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

יש לא מעט ילדים נבונים, אך לא כולם מחוננים. ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

מחלקת המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מפעיל מסלולים ייחודיים לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המבחנים לא נבנו כדי להעריך את פרופיל הכישורים של התלמידים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לילדים מחוננים ומצטיינים.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

כאן תקראו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים שלב ב להורדה.

מומלץ לרשום גם את הילדים האחרים שהם אוהבים. טוב לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

מבחן שלב א' מטרתו לסייע לצוות בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. לאחר בדיקת המבחנים, כל ההורים מקבל הודעה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו להעריך את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

רוב התלמידים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יגדלו.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו אינפורמציה חשובה על מבחן מחוננים שלב ב להורדה.

במטרה לטפח את התלמידים המחוננים, השיקה המדינה מסגרות מיוחדות, שנועדו להעניק העשרה לילדים מחוננים. כדי לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

#p#כשיתבגר הילד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי פשוט בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן א', הינו מורכב יותר, ומצריך התמודדות אינטלקטואלית תחת לחץ של זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. מבחן שלב ב' מועבר דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מועבר במתכונת קבוצתית.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

שלב א' של הבחינה היה סינון די ראשוני. ילדים שעוברים את שלב א', הינם חכמים ומוכשרים.

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו אחוז מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות בנושא חשבון.
        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לבחור את הפירוש המתאים למילה מסוימת. תרגילים בהם צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

איך לפתח אצל הילד את החשיבה הנזקקת למבחן מחוננים

במטרה שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח חשיבה מסוימת. על מנת שהילד יבין את אופן החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

כשהתלמיד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בקלות רבה להתגבר על תרגילים מסגנון זה. במידה ולא יעזרו לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם תלמידים יכולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד לחוצה ולהורים יש הרבה שאלות בעניין מבחן מחוננים שלב ב להורדה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים כיתה ה

שאלות הכנה למבחן מחוננים כיתה ב

תשובות למבחן מחוננים שלב א

מבחני מחוננים כיתות ו

מה יש במבחן מחוננים כיתה ט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>