קטגוריות
Uncategorized

שאלות לדוגמא מבחן מחוננים שלב ב

שאלות לדוגמא מבחן מחוננים שלב ב

שלב ההכנות: אינדיקציה עבור ההורים

יש להגיד לילד שבאמת יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אך התהליך שווה כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. יש ללמוד עם הילד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

אם אתם צריכים מידע אודות שאלות לדוגמא מבחן מחוננים שלב ב הגעתם למקום הנכון.

דרך טובה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. רצוי להעניק לילד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

במהלך ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו כיצד לגשת אל השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

קיימים אתרים ומכונים למיניהם, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

  • התכוננות 24 שעות טרם הבחינה: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שילדיכם יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד לבחינה בכריך, שוקולד ומים.

תקופת ההכנה של הילד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד באמת מחונן. במידה והתלמיד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהילד לא יתאמץ במה שקשה מדי עבורו, ועלול להוות לו טראומה.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, זה יכול להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, היא יכולה להיות גם טראומה עבורו. ניתן לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. חיוני ביותר שהילד ילמד באופן שיהיה לו נעים.

מהו ילד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק עבורו?

אין לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

יש לא מעט ילדים חכמים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – תלמידים בעלי ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיות מחוננים.

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל מסלולים ייחודיים לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המבחנים לא תוכננו כדי לאבחן את מגוון המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך שלא בצדק.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות לבחינה

טוב לרשום גם את שאר האחים לפעילויות שהם אוהבים. טוב לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

כאן תמצאו מידע רב אודות שאלות לדוגמא מבחן מחוננים שלב ב.

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו ילד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ורוצים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

בשלב א', כל תלמידי השכבה יעשו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מועבר בבית הספר. מבחן שלב א' בודק במיוחד את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

תוכניות העשרת תלמידים מחוננים

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו כחוג אחר הצהריים, ולעיתים יוזמנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כשמכינים תלמיד מחונן למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

#p#כשיתבגר התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט בשביל תלמידים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

רוב התלמידים המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא מידע חשוב על שאלות לדוגמא מבחן מחוננים שלב ב.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן שלב ב' בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לתלמידים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. המבחן שלב ב מחוננים מועבר דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

רוב הזמן, חלק נתון מהתלמידים הניגשים לבחינות של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אך ניגשים בשל רצון מצד ההורים, ולכך, שלב ב' של מבחן המחוננים הינו מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו מחונן. אפשר להניח שתלמיד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את שלב א'.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל הילד לנחש מה הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה מוצאים שאלות מילוליות של חשבון.
    1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

כיצד מעוררים אצל התלמיד את היכולת הנזקקת למבחן מחוננים

על מנת שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, התלמיד צריך לפתח יכולת חשיבה מסוימת. כאשר הילד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יוכל לפתור שוב ושוב תרגילים אלו.

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לחשוב על הנושא שאלות לדוגמא מבחן מחוננים שלב ב.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. במידה ולא יעזרו לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם ילדים יכולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

עוד בנושא:

מבחני מחוננים בכיתה ב

מבחן איתור מחוננים כיתה ה

מבחן מחוננים שלב ראשון שאלות לדוגמא

קורסי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב

הרשמה למבחן מחוננים ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>