קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ו חינם

מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ו חינם

ההכנה למבחן: אינדיקציה עבור ההורים

חשוב מאוד ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא לחוצה. קיימת חשיבות לתת לילדיכם לאורך כל הזמן הרגשה שהוא חכם, ושיש לו יכולת להצליח במבחן.

דרך טובה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. רצוי להעניק לילד גם את החוג וגם לקנות עבורו ערכת הכנה.

ההתכוננות לשלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד ילמד למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. לפעמים, מומלץ לשלוח את התלמיד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

שלב ההכנה של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד באמת מחונן. במידה והילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להבין שהתהליך אינו כל כך מתאים לילד, ואולי עדיף שהילד לא יתאמץ במה שמסובך מדי עבורו, ועשוי להוות לו טראומה.

במהלך התרגול, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו איך לגשת אל השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

ישנה חשיבות גדולה שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. על מנת שתהליך ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

  • התכוננות 24 שעות לפני המבחן: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהילד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. הכרחי שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

ישנם גופים ומכונים שונים, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

אם אתם מחפשים אינפורמציה על מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ו חינם הגעתם למקום הנכון.

מבחן לאיתור מחוננים: רק כאשר הילד באמת מחונן?

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

אין טעם לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

אגף המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. מבחני המחוננים לא תוכננו כדי לאבחן את מגוון המיומנויות של הילדים, אלא כדי לאתר את הילדים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לילדים מחוננים ומצטיינים.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר לזהות בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז ורק אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

יש תלמידים רבים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

כאן תקראו מידע רב אודות מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ו חינם.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

לאורך ימי ההכנות למבחן, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. מומלץ לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

בשלב א', כל ילדי הכיתה יעשו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. לאחר בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל הודעה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת הילדים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולראות כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג אחר הצהריים, ולעיתים יוזמנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. על מנת לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון מכובד בבחינת הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו מידע חשוב אודות מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ו חינם.

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהצבא וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. עבור ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור הילד טעימה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' של המבחן התרגילים היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי שייכות או לא לתכנית.

בדרך כלל, אחוז מסויים מהתלמידים הנרשמים לבחינות של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אבל ניגשים בעקבות רצון מצד ההורים, ולכך, שלב ב' של הבחינות הינו מבחן הסינון הרלוונטי, הקובע מיהו באמת מחונן. ילדים שמצליחים בשלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה יש בעיות מילוליות בחשבון.

כיצד לעורר אצל הילד את צורת החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ו חינם.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. המדינה הוציאה לפועל תוכניות המעצימות את הכישורים של התלמידים המחוננים.

בשביל שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על התלמיד לפתח חשיבה מיוחדת. כאשר התלמיד יפתח את סגנון החשיבה הנדרשת למבחן, התלמיד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים אלו.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים שלב ב pdf

מבחן מחוננים שלב ב כיתה ד

מבחן שלב ב מחוננים לדוגמא

ביטויים מבחן מחוננים

מחוננים חטיבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>