קטגוריות
Uncategorized

לעבור בחינה שלב ב מחוננים

לעבור בחינה שלב ב מחוננים

שלב ההכנות: אינדיקציה עבור ההורים

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חיוני מאוד שהתלמיד יתכונן בדרך שיהיה לו חוויתי.

קיימים אתרים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי מדריכים בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

בזמן ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו איך לגשת אל השאלות. תרגול משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

חשוב להגיד לילד שאכן תהליך ההכנות הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

  • הכנה יום קודם המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהילד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם ערב המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, שוקולד ומים.

חשוב מאוד שתהליך ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. מומלץ לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה קלה ומענגת בשבילו. במידה והילד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להבין שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהתלמיד לא יתאמץ במה שקשה מדי עבורו, ועלול להוות לו טראומה.

אתר מחוננים: כל מה שרציתם להבין על לעבור בחינה שלב ב מחוננים.

שיטה יעילה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין החשיבות של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

מבחן מחוננים: אך ורק כשהתלמיד באמת מחונן?

המבחנים יתנהלו בשני שלבים. מבחני המחוננים לא נבנו כדי להעריך את פרופיל המיומנויות של התלמידים, אלא על מנת לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחן, רק כדי להוכיח לכולם שבנם "מחונן". חשוב מאוד לזהות בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

אין לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

בזמן ההתכוננות לבחינה, חשוב להעניק לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ובעלי כשרונות. כדאי לשתף את ילדיכם האחרים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

צריכים אינפורמציה אודות לעבור בחינה שלב ב מחוננים? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

המבחן הראשון נועד לעזור לסגל בית הספר לאתר את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. מבחן שלב א' בודק במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו לבדוק את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא ילד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

במטרה לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

#p#כשיגדל התלמיד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

על מנת לטפח את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות מיוחדות, שייעודן להעניק העשרה לילדים מחוננים. כאשר מכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה נותנים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

נושא לעבור בחינה שלב ב מחוננים הינו מעסיק הורים רבים בארץ.

מרבית הילדים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בשביל נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר המועבר יהיה פשוט עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג זה בילדותם.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

שלב א' של מבחן המחוננים היה בשביל התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' של המבחן התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן זה בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות למבחן שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

בדרך כלל, חלק מסויים מהילדים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך ניגשים בעקבות רצון של ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הינו מבחן האיתור האמיתי, הקובע מיהו באמת מחונן. אפשר להניח שתלמיד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את שלב א'.

ההורים של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי שייכות או לא לתכנית.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בחשבון.

 

    1. צורות קשרים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

איך לעורר אצל התלמיד את החשיבה הנדרשת למבחן מחוננים

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. מדינת ישראל הוציאה לפועל מסגרות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לדון על הנושא לעבור בחינה שלב ב מחוננים.

צורת חשיבה לוגית היא שהופכת את הילד למחונן. במטרה שהילד יפנים את סוג החשיבה, עליו לקרוא דוגמאות של פתרונות שיש בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את החשיבה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים לדוגמא שלב א כיתה ב

מבחן מחוננים כיתה ו מועד

שלב ב מחוננים

גולות מבחן מחוננים כיתה ב

תוך כמה זמן מחזירים תשובות מבחני מחוננים שלב א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>