קטגוריות
Uncategorized

סרטוני הכנה למבחן מחוננים כיתה ב

סרטוני הכנה למבחן מחוננים כיתה ב

מתכוננים למבחן לאיתור מחוננים

כשילד מתכונן לפני מבחן, ההכנה יכולה להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, היא יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

ההתכוננות לשלב א' נותנת לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהילד יעבור הכנה לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב ביותר שהתלמיד יתכונן בדרך שיהיה לו נעים.

יש להגיד לילד שאכן יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. קיימת חשיבות להעניק לילד לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את הבחינה.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

שלב ההכנה של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם הילד באמת מחונן. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר משלב א'.

  • התכוננות 24 שעות קודם המבחן: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או סתם פיצרייה. הכרחי שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ושתייה.

קיימים אתרים ומכונים למיניהם, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

דרך טובה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. אין סתירה בין התרומה של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחנים.

אם אתם צריכים אינפורמציה על סרטוני הכנה למבחן מחוננים כיתה ב הגעתם למקום הנכון.

דרכים לדעת אם ילדיכם מחונן באמת

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחן, רק על מנת להראות לכל העולם שבנם "מחונן". לעיתים, קורה מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אך ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

יש תלמידים רבים חכמים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד בגיל קטן מאד.

מבחני המחוננים יתבצעו בשני שלבים. המבחנים לא תוכננו על מנת לאבחן את כלל הכישורים של הילדים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מאחר שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שלא רוצה שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

כאן תקראו מידע עשיר אודות סרטוני הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

לאורך ימי ההכנות למבחן, חשוב להעניק לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. כדאי לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, ייעודו לבדוק את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו ילד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

מבחן שלב א' מטרתו לעזור לצוות בית הספר לבחור את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. בסוף בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיתבגר

על מנת להעצים את התלמידים המחוננים, הקימה מדינת ישראל תוכניות מיוחדות, שמטרתן להעניק העשרה לילדים מחוננים. על מנת לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו מידע חשוב אודות סרטוני הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

מרבית המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כשיגדל הילד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן א', הינו מאתגר יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההפניות למבחן שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. מבחן מחוננים שלב ב' מועבר באמצעות מכון חיצוני לבית הספר ואף הוא מועבר באופן קבוצתי.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

ההורים של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

בדרך כלל, חלק מסויים מהילדים הנרשמים לבחינות של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אך נבחנים בעקבות רצון מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן הסינון האמיתי, הקובע מיהו באמת מחונן. סביר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. שאלות בחשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בנושא חשבון.
        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בשאלות אלו, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

איך מפתחים אצל התלמיד את היכולת הנדרשת למבחן מחוננים

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בעניין סרטוני הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

בשביל שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח חשיבה מיוחדת. על מנת שהתלמיד יפנים את צורת החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. המדינה הקימה תוכניות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים בכיתה ב

מבחן איתור מחוננים כיתה ט

גולות מחוננים

חוברת ללימוד כיתה א מחוננים

דוגמאות למבחן ילדים מחוננים כיתות ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>