קטגוריות
Uncategorized

למבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf

למבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf

הופכים את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לפשוטה ומהנה

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת עבורו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר משלב א'.

ישנם אתרים ומכונים למיניהם, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

  • התכוננות 24 שעות קודם הבחינה: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שהילד ילך לישון מוקדם ערב המבחן.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, שוקולד ומים.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יעבור באווירה כיפית ולא מתוחה. קיימת חשיבות לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושיש לו יכולת להצליח במבחן.

מומלץ להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם להבין אודות למבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf.

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חיוני מאוד שהתלמיד ילמד באופן שיהיה לו חוויתי.

דרך טובה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. אין סתירה בין החשיבות של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

שיטות לדעת אם ילדיכם אכן מחונן

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. המבחנים לא תוכננו על מנת להעריך את כלל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך שלא בצדק.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

לאורך ימי ההתכוננות למבחן, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. כדאי לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מחפשים אינפורמציה אודות למבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה שחיפשתם.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

המבחן הראשון נועד לעזור לצוות בית הספר לאתר את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. בסוף בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם התלמיד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

מבנה המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו להעריך את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

מסגרות העשרת תלמידים מחוננים

מרבית התלמידים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. לרוב, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יגדלו.

נושא למבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf הינו מעסיק לא מעט הורים בארץ.

#p#כאשר יגדל הילד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מספר תוכניות העשרה למחוננים יועברו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן זה בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההפניות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור הילד טעימה מהו מבחן מחוננים. מבחן שלב ב' יתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא מתקיים באופן קבוצתי.

שלב ב': הסינון האמיתי בעקבות שלב א'

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

לרוב, אחוז מסויים מהילדים הניגשים למבחן של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אבל ניגשים בשל רצון של ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הינו מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו באמת מחונן. סביר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים תרגילים על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות של חשבון.

כיצד לעורר אצל הילד את היכולת הנזקקת להצלחה במבחן המחוננים

צורת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. כאשר התלמיד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת למבחן, הילד יוכל לפתור פעם אחר פעם שאלות מסוג זה.

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. מדינת ישראל הוציאה לפועל מסגרות המעצימות את הכישורים של הילדים המחוננים.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בעניין למבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf.

עוד בנושא:

מבחני הכנה למחוננים

מבחני מחוננים לדוגמה כיתה ו בחינם

מחוננים בחשבון כיתה א

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א דוגמא

מתכוננים מראש למבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>