קטגוריות
Uncategorized

רישום מבחני מיון מחוננים

רישום מבחני מיון מחוננים

שלב ההכנות: אינדיקציה עבור ההורים

אם אתם מחפשים מידע על רישום מבחני מיון מחוננים הגעתם למקום הנכון.

  • הכנה יום קודם המבחן: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב שהילד יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ושתייה.

ישנה חשיבות גבוהה ששלב ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. מומלץ בחום לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה כיפית. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

יש להגיד לילד שבאמת יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיצליח במבחן, יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. חשוב לתת לילדיכם לאורך כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל להצליח בבחינה.

בזמן התרגול, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו כיצד לגשת אל השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

כאשר הוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, הילד מתרגל לאופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. לא קיימת סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

שלב ההכנות של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד אכן מחונן. אם התלמיד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להסיק שהתהליך אינו מתאים לילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועשוי להוות לו טראומה.

* חשיבות הלמידה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חיוני מאוד שהתלמיד יתכונן באופן שיהיה לו נעים.

דרכים לזהות אם ילדיכם מחונן באמת

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק על מנת להוכיח לכל העולם שבנם "גאון". לפעמים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

יש לא מעט ילדים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע לפי מבחני איי קיו – ילדים בעלי ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

לא מועיל לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. התובנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את הנבחן לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שהוחלט.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

מומלץ לרשום גם את הילדים האחרים לחוגים שהם אוהבים. מומלץ לתת לשאר האחים לנסות גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

צריכים מידע אודות רישום מבחני מיון מחוננים? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו לבדוק את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב א', כל ילדי הכיתה יעברו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמתקיים בבית הספר. מבחן מחוננים שלב א בודק בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בתחום החשבון.

מסגרות לטיפוח ילדים מחוננים

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. עבור נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם אחרי שכבר עברו הכנה מסוג זה בילדותם.

נושא רישום מבחני מיון מחוננים הינו מעסיק הורים רבים בישראל.

חלק מתוכניות העשרה למחוננים יועברו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כדי לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

#p#כשיתבגר הילד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מורכב יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההפניות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור הילד טעימה מהו מבחן מחוננים. מבחן שלב ב' מתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים במתכונת קבוצתית.

מבחן המחוננים שלב ב' הינו הקובע

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

רוב הזמן, חלק מסויים מהילדים הניגשים לבחינות של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אך נבחנים בשל רצון של ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הינו מבחן האיתור האמיתי, הקובע מיהו מחונן. סביר להניח שתלמיד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בשאלות אלו, על הילד לבחור את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך לנחש מה הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. שאלות חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן שאלות מילוליות של חשבון.

איך מפתחים אצל הילד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. המדינה הקימה מסגרות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש לא מעט שאלות בנושא רישום מבחני מיון מחוננים.

בשביל שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, התלמיד צריך לפתח חשיבה מסוימת. כשהילד יפתח את סגנון החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים אלו.

עוד בנושא:

ערכת הכנה למבחן מחוננים

הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב

מבחן מחוננים שלב ב לדוגמא

מבחן איתור מחוננים כיתה ה

דוגמא למבחני מחוננים כיתה ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>