קטגוריות
Uncategorized

קורסים להכנה מחוננים

קורסים להכנה מחוננים

התכוננות למבחן מחוננים

  • הכנה 24 שעות קודם המבחן: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, פארק, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד למבחן בכריך, שוקולד ומים.

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חשוב ביותר שהילד יתכונן באופן שיהיה לו נעים.

כשילד באמת מחונן, הלמידה לפני המבחן תהיה פשוטה ומהנה בשבילו. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

שיטה יעילה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. מומלץ לתת לילד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש בשבילו ערכת הכנה.

ישנם גופים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בעבודה עם ילדים.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא לחוצה. כדאי לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

אם אתם צריכים אינפורמציה על קורסים להכנה מחוננים הגעתם לאתר הנכון.

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנה של הילד למבחני המחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. מומלץ בחום לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – תלמידים בעלי ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לעיתים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

המבחנים יתנהלו בשני שלבים. מבחני המחוננים לא נבנו כדי להעריך את כלל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לילדים מחוננים ומצטיינים.

מאחר שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יעדכן על כך במפורש בכתב. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

כאן תקראו מידע רב אודות קורסים להכנה מחוננים.

במהלך תקופת ההכנות למבחן, חשוב לתת לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. מומלץ לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

המבחן הראשון נועד לעזור לצוות בית הספר לבחור את התלמידים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. מבחן שלב א' בודק במיוחד את הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו תלמיד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ורוצים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

חלק מתוכניות העשרה למחוננים יועברו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה על קורסים להכנה מחוננים.

#p#כאשר יגדל הילד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי פשוט בשביל תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מרבית התלמידים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. עבור ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר המועבר יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. השלב השני של המבחן מתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן שלב ב' בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

מבחן המחוננים שלב ב' הינו הקובע

על סמך תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה רק סינון ראשוני. תלמידים שמצליחים בשלב א', מוכח שהם חכמים ומוכשרים.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון חלק זה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות של חשבון.

איך לפתח אצל התלמיד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. המדינה הקימה מסגרות המעצימות את הכישורים של התלמידים המחוננים.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בנושא קורסים להכנה מחוננים.

במטרה שהילד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח חשיבה מסוימת. כשהילד יפתח את סגנון החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יוכל לפתור שוב ושוב שאלות אלו.

עוד בנושא:

מחוננים ידע כללי

מחוננים הכנה

מבלן מחוננים שלב א

דוגמא למבחן מחוננים שלב א כיתה ב

מבחן מחוננים בכיתה ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>