קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב א חינם

מבחן מחוננים שלב א חינם

הכנה למבחני מחוננים

חשוב להסביר לילד שאכן תהליך ההכנות הינו ארוך, אך התהליך שווה כי לאחר שיצליח במבחן, יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. חשוב לתת לילד כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת להצליח במבחן.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. לפעמים, שווה לרשום את הילד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

תקופת ההכנות של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד אכן מחונן. במידה והתלמיד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להסיק שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שמסובך מדי בשבילו, ועשוי להוות לו טראומה.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם לדעת על מבחן מחוננים שלב א חינם.

דרך טובה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. מומלץ להעניק לילד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש עבורו ערכה.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

כאשר מכינים תלמיד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבורו. ניתן לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

  • הכנה 24 שעות לפני הבחינה: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, פארק, או סתם מסעדה. הכרחי שילדיכם יישן מוקדם ערב המבחן.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, שוקולד ושתייה.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

מבחן מחוננים: רק כשהתלמיד באמת מחונן?

מבחני המחוננים יתנהלו בשתי שלבים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם אפשר לצרף את התלמיד לתכנית נתונה לפי סף הקבלה שהוחלט.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

ישנם לא מעט ילדים נבונים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – ילדים בעלי ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק על מנת להוכיח לכולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר לזהות בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

צריכים אינפורמציה אודות מבחן מחוננים שלב א חינם? כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

לאורך ימי ההתכוננות למבחן, חשוב לתת לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. מומלץ לשתף את האחים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

כדי לעזור לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

מבחן שלב א' מטרתו לעזור למורי בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים בכיתה. בסוף בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל הודעה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

הכנה למבחני המחוננים שווה להכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב אודות מבחן מחוננים שלב א חינם.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יתקיימו בצורת חוג אחר הצהריים, ולעיתים יוזמנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

מרבית התלמידים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

לרוב, ילדים מחוננים מוציאים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי פשוט בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן ב' שונה ממבחן שלב א', הוא מורכב יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההזמנות למבחני שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מסורות לתלמידים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור התלמיד טעימה מהו מבחן מחוננים. מבחן מחוננים שלב ב' יתקיים באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מועבר באופן קבוצתי.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא המכריע

לרוב, חלק נתון מהתלמידים הניגשים לבחינות של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אבל ניגשים בשל רצון של ההורים, ולכך, שלב ב' של מבחן המחוננים הוא מבחן האיתור האמיתי, הקובע מיהו מחונן. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם חכמים ומוכשרים.

על פי תוצאות מבחני שלב ב', יופנו חלק מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.
    1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות של חשבון.

איך לפתח אצל הילד את היכולת הנדרשת למבחן מחוננים

על מנת שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מסוימת. כאשר הילד יחדד את סגנון החשיבה הנדרשת למבחן, התלמיד יצליח לפתור שוב ושוב שאלות אלו.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. אם לא יעזרו לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם תלמידים יכולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

כשילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לחשוב על הנושא מבחן מחוננים שלב א חינם.

עוד בנושא:

הכנה לבחינת מחוננים שלב א

מבחני מחוננים איך מסמנים תשובה

מבחן מחוננים כיתה ב דוגמא

מבחן מחוננים שלב א מתי

מבחן מחוננים סדרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>