קטגוריות
Uncategorized

תוך כמה זמן מחזירים תשובות מבחני מחוננים שלב א

תוך כמה זמן מחזירים תשובות מבחני מחוננים שלב א

ההכנה למבחן: אינדיקציה להורים

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז הילד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חיוני מאוד שהתלמיד ילמד בדרך שיהיה לו נעים.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

ישנם אתרים ומכונים שונים, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בפעילויות עם ילדים.

אם אתם צריכים מידע אודות תוך כמה זמן מחזירים תשובות מבחני מחוננים שלב א הגעתם למקום הנכון.

תקופת ההכנות של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד באמת מחונן. במידה והתלמיד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להסיק שהתהליך אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהתלמיד לא יעמיק במה שמסובך מדי בשבילו, ועלול להוות לו טראומה.

יש להגיד לילד שאכן תהליך ההכנות הינו ארוך, אך התהליך שווה כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. קיימת חשיבות לתת לילדיכם כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את המבחן.

  • הכנה יום טרם המבחן: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, קניון, או סתם פיצרייה. הכרחי שילדיכם ילך לישון מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בכריך, חטיף שוקולד ומים.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, היא יכולה להוות גם טראומה עבורו. ניתן לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

שיטה טובה בה ילד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין התרומה של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחנים.

מבחן מחוננים – אך ורק כאשר הילד באמת מחונן?

מאחר שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחן, רק כדי להראות לכל העולם שבנם "גאון". לפעמים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

המבחנים יתבצעו בשתי חלקים. המבחנים לא תוכננו על מנת להעריך את פרופיל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לאתר את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

ישנם לא מעט תלמידים חכמים, אבל לא כולם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – תלמידים בעלי ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

בזמן ההכנות למבחן, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. טוב לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מחפשים מידע על תוך כמה זמן מחזירים תשובות מבחני מחוננים שלב א? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה שחיפשתם.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

במטרה לעזור לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

מבחן שלב א' נועד לסייע למורי בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים בכיתה. מבחן שלב א' בודק בעיקר את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את רצונם.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו ילד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

נושא תוך כמה זמן מחזירים תשובות מבחני מחוננים שלב א הינו מעסיק לא מעט הורים בישראל.

#p#כשיתבגר הילד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מספר תוכניות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

מרבית המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, ילדים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' של המבחן התרגילים היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן שלב ב' בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

שלב א' של מבחן המחוננים היה סינון די ראשוני. סביר להניח שתלמיד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את מבחן שלב א'.

אילו תרגילים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בחשבון.

איך מפתחים אצל הילד את צורת החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

על מנת שהילד יצליח במבחן, על הילד לפתח צורת חשיבה מסוימת. כאשר הילד יפתח את סגנון החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יצליח לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם ילדים עלולים להשתעמם ולהתעסק במעשי שטות.

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולהורים יש לא מעט שאלות בעניין תוך כמה זמן מחזירים תשובות מבחני מחוננים שלב א.

עוד בנושא:

הדרכה מקווונת לבדיקת מבחן מחוננים

בעיות מילוליות מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ו

כמה פעמים אפשר לעשות מבחן מחוננים

מבחן צורות מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>