קטגוריות
Uncategorized

תשובות מבחן מחוננים שלב א מתי מקבלים

תשובות מבחן מחוננים שלב א מתי מקבלים

שלב ההכנות: אינדיקציה להורים

כשהוא לומד מתוך ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. לא קיימת סתירה בין התרומה של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

במהלך ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו כיצד לגשת אל השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

חשוב מאוד שתהליך ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. על מנת שתהליך ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ ביותר שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

אתר מחוננים: כל מה שרציתם לדעת על תשובות מבחן מחוננים שלב א מתי מקבלים.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יעבור באווירה רגועה ולא מתוחה. חשוב להעניק לילד לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת להצליח במבחן.

  • הכנה 24 שעות לפני הבחינה: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, פארק, או אפילו פיצרייה. הכרחי שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, שוקולד ושתייה.

שלב ההכנות של הילד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד אכן מחונן. במידה והתלמיד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להבין שתהליך זה אינו כל כך מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו טראומה.

גם כאשר לומדים עם התלמיד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בצורה של שעשועים, סדנאות וחוויות.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חיוני ביותר שהתלמיד ילמד בדרך שיהיה לו חוויתי.

מהו ילד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק עבורו?

מחלקת המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מפעיל מסלולים ייחודיים לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. התובנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לקבל את הנבחן לתכנית מיוחדת לפי סף הקבלה שנקבע.

אין טעם לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אך לא כולם מחוננים. ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר להבין בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז ורק אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

צריכים אינפורמציה אודות תשובות מבחן מחוננים שלב א מתי מקבלים? כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא את כל מה רציתם לדעת.

בזמן ההכנות למבחן, מומלץ לתת לשאר ילדי המשפחה תחושה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. כדאי לתת לילדים האחרים לנסות גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

בשלב ראשון, כל ילדי השכבה יעברו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמועבר בבית הספר. מבחן מחוננים שלב א בודק בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הילד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיתבגר

#p#כשיתבגר הילד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יוזמנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כשמכינים תלמיד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית מעניקים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא מידע חשוב על תשובות מבחן מחוננים שלב א מתי מקבלים.

מרבית המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר המועבר יהיה קל עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

שלב ב' של מבחן המחוננים

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הוא מורכב יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההזמנות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

מבחן המחוננים שלב ב' הינו הקובע

שלב א' של הבחינה היה סוג של סינון ראשון. אפשר להניח שילד שהוא לא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יעבור בהצלחה גם את מבחן שלב א'.

ההורים של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

אילו חלקים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות בחשבון.
        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל התלמיד את החשיבה הנדרשת למבחן המחוננים

על מנת שהילד יצליח במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. כאשר הילד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יצליח לפתור שוב ושוב תרגילים מסוג זה.

כשילד מגיע לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לדון על הנושא תשובות מבחן מחוננים שלב א מתי מקבלים.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. המדינה הוציאה לפועל תוכניות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

הורדה מבחני מחוננים כיתה ב שלב ב

אבחון מחוננים כיתה א

מסחני הכנה למיון מחוננים להורדה

מבחן דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב שלב א

מתי מתקיים מבחן איתור מחוננים שלב ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>