קטגוריות
Uncategorized

קטעי קרירה מבחני מחוננים

קטעי קרירה מבחני מחוננים

ההכנה למבחן: אינדיקציה להורים

אם אתם מחפשים אינפורמציה אודות קטעי קרירה מבחני מחוננים הגעתם למקום הנכון.

כשהוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, הילד מתרגל לסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. מומלץ לתת לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לקנות בשבילו ערכה.

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. מומלץ לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

כאשר תלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. במידה והילד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להסיק שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שמסובך מדי בשבילו, ועלול להוות לו טראומה.

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד יתכונן לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב ביותר שהתלמיד ילמד בדרך שיהיה לו נעים.

ישנם אתרים ומכונים למיניהם, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בעבודה עם ילדים.

יש להגיד לילד שאכן יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אך התהליך שווה כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. יש ללמוד עם הילד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

  • הכנה 24 שעות קודם הבחינה: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, פארק, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, חטיף שוקולד ומים.

בזמן התרגול, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו כיצד לגשת אל השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

מהו ילד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק עבורו?

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב מאוד לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

אין לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

מחלקת המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מפעיל מסלולים ייחודיים להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. מבחני המחוננים לא נבנו כדי לאבחן את כלל הכישורים של הילדים, אלא כדי לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted ניתן לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תמצאו מידע רב אודות קטעי קרירה מבחני מחוננים.

בזמן ההכנות לבחינה, מומלץ לתת לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. טוב לתת לילדים האחרים לנסות גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

תוכן המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למורה הכיתה ולנמק את רצונם.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

מבחן שלב א' מטרתו לסייע לצוות בית הספר לבחור את התלמידים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. בסוף בדיקת המבחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם התלמיד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנצרכת. לרוב, תלמידים מחוננים יקבלו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כאשר יתבגר הילד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

במטרה להעשיר את הילדים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות מיוחדות, שייעודן להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. כדי לזהות ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

נושא קטעי קרירה מבחני מחוננים הינו מטריד לא מעט הורים בישראל.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מאתגר יותר, ודורש התמודדות מחשבתית תחת לחץ זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

שלב א' של הבחינה היה רק סינון ראשוני. תלמידים שמצליחים בשלב א', הם נבונים ומוכשרים.

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי שייכות או לא לתכנית.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה מוצאים בעיות מילוליות בנושא חשבון.
        1. בעיות מילוליות תרגילים על פירוש מילים: בשאלות אלו, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מביאים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.

איך לעורר אצל הילד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן מחוננים

בשביל שהתלמיד יצליח במבחן, על הילד לפתח חשיבה מיוחדת. במטרה שהילד יבין את סוג החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את צורת החשיבה.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. אם לא יעזרו לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם תלמידים יכולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש לא מעט שאלות בנושא קטעי קרירה מבחני מחוננים.

עוד בנושא:

קורס מחוננים כיתה ב

ילדים מחוננים כיתה ב

מבחני מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמאות

אבחון מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ו pdf

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>