קטגוריות
Uncategorized

מבחן לדוגמא מחוננים ב

מבחן לדוגמא מחוננים ב

הכנה למבחן מחוננים

מומלץ להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני המבחן תהיה קלה ומהנה בשבילו. במידה והילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להסיק שתהליך זה אינו כל כך מתאים לילד, ומוטב שהתלמיד לא יתאמץ במה שקשה מדי בשבילו, ועלול להוות לו טראומה.

ההתכוננות לשלב א' מעניקה לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכשהילד יתכונן לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל בגלל שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חיוני מאוד שהתלמיד יתכונן באופן שיהיה לו נעים.

כאשר הוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. רצוי לתת לתלמיד גם את החוג וגם לרכוש בשבילו ערכת הכנה.

יש להסביר לילד שאכן תהליך ההכנה הינו ארוך, אבל זה כדאי כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. כדאי לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

  • התכוננות 24 שעות קודם המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, חטיף שוקולד ושתייה.

קיימים גופים ומכונים למיניהם, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

אם אתם מחפשים אינפורמציה על מבחן לדוגמא מחוננים ב הגעתם למקום הנכון.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, היא יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. מומלץ בחום לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

מהו ילד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק בשבילו?

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק כדי להוכיח לכולם שבנם "מחונן". לעיתים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

לא מועיל לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

המבחנים יתבצעו בשני חלקים. המבחנים לא תוכננו על מנת להעריך את פרופיל המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

צריכים מידע על מבחן לדוגמא מחוננים ב? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כדאי להביא גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם אוהבים. טוב לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

מבחן שלב א' נועד לסייע למורי בית הספר לבחור את התלמידים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. מבחן שלב א' בוחן במיוחד את הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

מבנה הבחינה שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן נפשית למבחן הפסיכומטרי כשיתבגר

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו מידע חשוב אודות מבחן לדוגמא מחוננים ב.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. לרוב, תלמידים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כאשר יתבגר התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי פשוט בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

במטרה להעצים את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות ייחודיות, שנועדו להעניק העשרה לילדים מחוננים. כדי לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. מבחן שלב ב' יתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מועבר במתכונת קבוצתית.

מבחן שלב ב' בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות למבחני שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מחולקות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב ב' הוא המכריע

על סמך תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו חלק מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

מבחן מחוננים שלב א' היה סינון די ראשוני. אפשר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את מבחן שלב א'.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. בעיות מילוליות תרגילים על משמעות מילים: בשאלות אלו, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.
        1. שאלות בחשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בנושא חשבון.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה החסרה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

איך לעורר אצל הילד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

כשהתלמיד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בפשטות להתמודד עם שאלות מסגנון זה. המדינה הוציאה לפועל מסגרות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

צורת חשיבה לוגית היא שהופכת את הילד למחונן. כשהתלמיד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת לבחינה, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם תרגילים אלו.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש לא מעט שאלות בנושא מבחן לדוגמא מחוננים ב.

עוד בנושא:

מבנה מבחן מחוננים

מבחני מחוננים לדוגמא

בחינת מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ט לדוגמא

מבחני מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>