קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים שלב א דוגמאות

מבחני מחוננים שלב א דוגמאות

הופכים את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לקלה ומהנה

אם אתם מחפשים אינפורמציה אודות מבחני מחוננים שלב א דוגמאות הגעתם לאתר הנכון.

  • התכוננות יום קודם המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהילד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, פארק, או סתם מסעדה. חשוב שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, חטיף שוקולד ומים.

כשהוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מובנות השאלות של בחינות מחוננים. רצוי לתת לילד גם את החוג וגם לרכוש בשבילו ערכה.

חשוב להסביר לילד שבאמת יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אבל זה כדאי כי אחרי שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. קיימת חשיבות לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את הבחינה.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. חשוב ביותר שהתלמיד יתכונן בדרך שיהיה לו חוויתי.

ישנם גופים ומכונים למיניהם, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לקראת המבחן תהיה קלה ומהנה בשבילו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

במהלך ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו איך להתמודד עם השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

ישנה חשיבות גדולה שתהליך ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו ביעילות על התלמיד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

שיטות לדעת אם ילדיכם אכן מחונן

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

יש ילדים רבים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. ניתן לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

המבחנים יתנהלו בשתי חלקים. התובנה הלגיטימית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לקבל את התלמיד לתכנית מיוחדת לפי סף הקבלה שהוחלט.

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק על מנת להוכיח לכל העולם שבנם "גאון". לפעמים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אך ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

מכיוון שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יעדכן על כך במפורש בכתב. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

בזמן ההכנות לבחינה, חשוב לתת לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. מומלץ לערב את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

כאן תקראו מידע רב אודות מבחני מחוננים שלב א דוגמאות.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

מבחן שלב א' נועד לסייע לסגל בית הספר לאתר את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. מבחן מחוננים שלב א בוחן בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

התלמיד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

במטרה לטפח את הילדים המחוננים, הקימה מדינת ישראל תוכניות מיוחדות, שנועדו להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. על מנת לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

נושא מבחני מחוננים שלב א דוגמאות הינו מעסיק לא מעט הורים בארץ.

#p#כשיגדל התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מרבית המחוננים יתמידו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בשביל ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, משום שהחומר המועבר יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בילדותם.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן זה בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לתלמידים.

שלב ב': הסינון האמיתי בעקבות שלב א'

שלב א' של מבחן המחוננים היה סינון די ראשוני. אפשר להניח שתלמיד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

הוריהם של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד לנחש מה הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.
    1. שאלות חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות של חשבון.

כיצד לפתח אצל התלמיד את היכולת הנדרשת למבחן המחוננים

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בנושא מבחני מחוננים שלב א דוגמאות.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. מדינת ישראל הוציאה לפועל מסגרות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

בשביל שהילד יצליח במבחן, התלמיד צריך לפתח יכולת חשיבה מסוימת. כשהילד יפתח את צורת החשיבה הנדרשת למבחן, התלמיד יוכל לפתור שוב ושוב תרגילים מסוג זה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים כיתה ג שלב א

מבחן מחוננים שלב ב דוגמא להדפסה

מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא

מבחן לדוגמא מחוננים

רישום מבחני מיון מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>