קטגוריות
Uncategorized

ספר הכנה למבחני מחוננים pdf

ספר הכנה למבחני מחוננים pdf

הילד מתכונן נפשית למבחן המחוננים

* חשיבות העבודה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב ביותר לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. לעיתים, שווה לשלוח את הילד לחוג שמלמד את הילד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

גם כשלומדים עם הילד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

תקופת ההכנה של הילד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד באמת מחונן. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר משלב א'.

אם אתם צריכים מידע על ספר הכנה למבחני מחוננים pdf הגעתם למקום הנכון.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו איך לגשת אל השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף נותן להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

  • התכוננות 24 שעות לפני הבחינה: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, קניון, או סתם מסעדה. חשוב שהילד יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', שוקולד ושתייה.

ישנה חשיבות גבוהה שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. על מנת ששלב ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, הילד מתרגל לאופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. לא קיימת סתירה בין התרומה של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יעבור באווירה כיפית ולא לחוצה. יש ללמוד עם הילד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

מהו תלמיד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק בשבילו?

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים באתר האגף למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted כאינדיקציה, אות למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – ילדים בעלי ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל נושא. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב ביותר להבין בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז ורק אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא חובה, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

המבחנים יתנהלו בשני חלקים. מבחני המחוננים לא נבנו כדי להעריך את פרופיל הכישורים של הילדים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לילדים מחוננים ומצטיינים.

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות לבחינה

כדאי לרשום גם את שאר האחים לפעילויות שהם מחבבים. נכון לערב את ילדיכם האחרים כמה שיותר בלימוד למבחן.

כאן תמצאו מידע רב אודות ספר הכנה למבחני מחוננים pdf.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

בשלב א', כל תלמידי הכיתה יעברו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. מבחן שלב א' בוחן במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם בתחום החשבון.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו לבדוק את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הינו ילד שבעתיד יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

לרוב, תלמידים מחוננים מוציאים ציון מכובד בבחינת הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו מידע חשוב על ספר הכנה למבחני מחוננים pdf.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. עבור ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר המועבר יהיה קל עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בילדותם.

במטרה לטפח את התלמידים המחוננים, הקימה מדינת ישראל תוכניות ייחודיות, שמטרתן להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מורכב יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

בדרך כלל, אחוז מסויים מהילדים הנרשמים לבחינות של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך ניגשים בשל רצון של ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן האיתור הרלוונטי, הקובע מיהו באמת מחונן. סביר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יעבור בהצלחה גם את מבחן שלב א'.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בחשבון.
        1. תרגילים מילוליים שאלות על פירוש מילים: בחלק הזה, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל הילד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

כאשר התלמיד יפתור תרגילים פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בפשטות להתגבר על תרגילים מסוג זה. במידה ולא יעזרו לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

יכולת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. כאשר התלמיד יחדד את סגנון החשיבה הנדרשת למבחן, התלמיד יצליח לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

כשילד מגיע לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לחשוב על הנושא ספר הכנה למבחני מחוננים pdf.

עוד בנושא:

הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ג

מבחנים לאיתור מחוננים שלב א& 39

מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39

מבחני מחוננים כיתה ג& 39

מבחן מחוננים א דוגמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>