קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א להדפסה

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א להדפסה

להפוך את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לפשוטה ומהנה

  • הכנה יום טרם הבחינה: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, פארק, או אפילו מסעדה. חשוב שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בכריך, שוקולד ומים.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

ההכנה לשלב א' נותנת לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. חיוני ביותר שהילד ילמד בדרך שיהיה לו חוויתי.

שלב ההכנה של הילד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד באמת מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר משלב א'.

ישנה חשיבות גדולה שתהליך ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. על מנת ששלב ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

כאשר הוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, הילד מתרגל לסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של בחינות מחוננים. אין סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

יש להסביר לילד שבאמת תהליך ההכנות הינו ארוך, אבל זה כדאי כי אחרי שיצליח במבחן, יוכל להינות מתוכניות העשרה מרתקות. קיימת חשיבות לתת לילד כל הזמן הרגשה שהוא חכם, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את הבחינה.

בזמן התרגול, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו כיצד לגשת אל השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים להבין אודות מבחן מחוננים כיתה ב שלב א להדפסה.

שיטות להבין אם ילדיכם אכן מחונן

מבחני המחוננים יתבצעו בשני שלבים. מבחני המחוננים לא נבנו כדי להעריך את כלל המיומנויות של התלמידים, אלא על מנת לאתר את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק כדי להראות לכל העולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז ורק אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם אפשר לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

מכיוון שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שלא חפץ שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

יש לא מעט ילדים נבונים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לאתר סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד בגיל קטן מאד.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

מחפשים אינפורמציה על מבחן מחוננים כיתה ב שלב א להדפסה? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

טוב לרשום גם את הילדים האחרים שהם אוהבים. כדאי לתת לילדים האחרים לנסות גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולנמק את רצונם.

על מנת לעזור לילדיכם להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

תוכן המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, ייעודו להעריך את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

בשלב ראשון, כל תלמידי השכבה יעברו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. מבחן שלב א' בודק בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם בתחום החשבון.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. לרוב, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו אינפורמציה חשובה על מבחן מחוננים כיתה ב שלב א להדפסה.

בדרך כלל, תלמידים מחוננים מקבלים ציון גבוה בבחינת הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

במטרה להעצים את התלמידים המחוננים, השיקה מדינת ישראל תוכניות מיוחדות, שייעודן להעניק העשרה לילדים מחוננים. על מנת לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מורכב יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית תחת לחץ של זמן. ההפניות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו הקובע

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

רוב הזמן, חלק מסויים מהילדים הניגשים למבחן של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אך נבחנים בגלל רצון של ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הינו מבחן הסינון האמיתי, המכריע מיהו באמת מחונן. תלמידים שעוברים את שלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. שאלות חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בקטע זה ישנן שאלות מילוליות של חשבון.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל הילד לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לבחור את הפירוש המתאים למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

איך לפתח אצל הילד את החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן המחוננים

יכולת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. כאשר הילד יחדד את סגנון החשיבה הנדרשת למבחן, התלמיד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים מסוג זה.

כשהתלמיד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בטבעיות להתמודד עם שאלות מסגנון זה. המדינה הוציאה לפועל מסגרות המטפחות את היכולות של הילדים המחוננים.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בעניין מבחן מחוננים כיתה ב שלב א להדפסה.

עוד בנושא:

מבחן שלב ב מחוננים כיתה ב

מבחן מחוננים און ליין

הכנה למבחני מחוננים שלב ב כיתה ב

מחוננים בחשבון כיתה א

הכנה למבחני מחוננים דוגמאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>