קטגוריות
Uncategorized

סימולציה מבחן מחוננים כיתה ב חינם

סימולציה מבחן מחוננים כיתה ב חינם

הופכים את ההכנה למבחן מחוננים לפשוטה ומהנה

הכרחי ממש ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא לחוצה. יש לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

כאשר תלמיד באמת מחונן, ההכנה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומענגת עבורו. אם התלמיד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להסיק שהתהליך אינו מתאים עבור הילד, ומוטב שהילד לא יעמיק במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

ההכנה למבחן שלב א' מעניקה לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יעבור הכנה לשלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר חווה את שלב ההסתגלות הראשונית. חשוב מאוד שהתלמיד ילמד באופן שיהיה לו חוויתי.

ישנה חשיבות גדולה שתהליך ההכנה של הילד למבחני המחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. על מנת ששלב ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

ישנם גופים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

כשהוא לומד מתוך ערכת הכנה, הילד מתרגל לאופן החשיבה עליה מובנות השאלות של המבחנים. אין סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם לדעת אודות סימולציה מבחן מחוננים כיתה ב חינם.

מומלץ להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

  • התכוננות יום טרם המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם ילך לישון מוקדם ערב הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד למבחן בכריך, חטיף שוקולד ומים.

מהו ילד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

ישנם ילדים רבים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. אפשר לאתר רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

אין לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

המבחנים יתנהלו בשתי חלקים. התובנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לצרף את התלמיד לתכנית נתונה לפי סף הקבלה שהוחלט.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

מחפשים אינפורמציה על סימולציה מבחן מחוננים כיתה ב חינם? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה שחיפשתם.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים שהם מחבבים. נכון לשתף את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

בשלב הראשון, כל ילדי הכיתה יעברו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מתקיים בכיתה. בתום בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל הודעה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

תוכניות לטיפוח ילדים מחוננים

רוב הילדים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, ילדים מחוננים יוציאו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

#p#כאשר יתבגר התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

במטרה להעשיר את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות ייחודיות, שייעודן לתת העשרה לילדים מחוננים. כאשר מכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה אודות סימולציה מבחן מחוננים כיתה ב חינם.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הינו קשה יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית תחת לחץ זמן. ההזמנות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' של המבחן התרגילים היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

שלב א' של הבחינה היה רק סינון ראשוני. סביר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את שלב א'.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בקטע זה ישנן שאלות מילוליות בחשבון.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

איך לפתח אצל הילד את החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא סימולציה מבחן מחוננים כיתה ב חינם.

במטרה שהילד יצליח במבחן, הילד צריך לפתח צורת חשיבה מסוימת. על מנת שהתלמיד יפנים את צורת החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרון תרגילים שיש בערכות הכנה, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

כאשר הילד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בקלות רבה להתמודד עם שאלות מסוג זה. מדינת ישראל הקימה תוכניות המטפחות את היכולות של הילדים המחוננים.

עוד בנושא:

הכנה למבחני איתור מחוננים

מחוננים מכיתה ז כיתה ח

מבחן מחוננים כיתה ה להדפסה

הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה

מבחן מחוננים כיתה י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>