קטגוריות
Uncategorized

גיאומטריה מחוננים כיתה ח

גיאומטריה מחוננים כיתה ח

הכנה למבחני מחוננים

  • התכוננות יום טרם המבחן: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב שהילד יישן בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד למבחן בכריך, שוקולד ומים.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא לחוצה. חשוב לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת לעבור בהצלחה את הבחינה.

כאשר תלמיד באמת מחונן, ההכנה לקראת הבחינה תהיה קלה ומהנה עבורו. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר משלב א'.

כאשר הוא לומד בעזרת ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. מומלץ לתת לילד גם את החוג וגם לקנות עבורו ערכת הכנה.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בצורה של שעשועים, סדנאות וחוויות.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

אם אתם מחפשים מידע אודות גיאומטריה מחוננים כיתה ח הגעתם למקום הנכון.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חשוב ביותר שהתלמיד ילמד באופן שיהיה לו נעים.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן המחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, היא יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. מומלץ לרשום את ילדיכם לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

מהו ילד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

אגף המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מפעיל מסלולים ייחודיים להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית מסוימת לפי סף הקבלה שהוחלט.

אין טעם לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנה למבחן, רק כדי להראות לכולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז ורק אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם אפשר לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות אהבתם לספרים.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, מידע על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם מחבבים. מומלץ לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך תרגילי ההכנה.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

מחפשים אינפורמציה אודות גיאומטריה מחוננים כיתה ח? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

בשלב ראשון, כל ילדי השכבה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמתקיים בבית הספר. מבחן שלב א' בודק בעיקר את הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בתחום החשבון.

כדי לעזור לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולראות איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

תוכניות העשרת ילדים מחוננים

במטרה להעצים את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה מסגרות ייחודיות, שנועדו להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. על מנת לזהות ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

#p#כשיגדל הילד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהמכשולים של הצעירים המסיימים שירות צבאי ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנצרכת. בשביל ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

נושא גיאומטריה מחוננים כיתה ח הינו מטריד הורים רבים בארץ.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הוא מאתגר יותר, ומצריך התמודדות אינטלקטואלית תחת לחץ של זמן. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מסורות לתלמידים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. מבחן מחוננים שלב ב' מועבר באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מועבר באופן קבוצתי.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

ההורים של כל התלמידים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

בדרך כלל, חלק נתון מהתלמידים הנרשמים למבחן של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אבל ניגשים בעקבות דרישה מצד ההורים, ולכך, שלב ב' של המבחן הינו מבחן האיתור האמיתי, המכריע מיהו באמת מחונן. סביר להניח שתלמיד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בחשבון.

 

    1. צורות קשרים בין הצורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל הילד למצוא מהי הצורה החסרה. סדרות: מציגים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על התלמיד לבחור את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

איך מעוררים אצל התלמיד את צורת החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן המחוננים

על מנת שהתלמיד יצליח במבחן, על התלמיד לפתח חשיבה מסוימת. כשהתלמיד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יוכל לפתור שוב ושוב תרגילים מסוג זה.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בנושא גיאומטריה מחוננים כיתה ח.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. המדינה הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

קורס הכנה לבחינת מחוננים

הכנה לבחינת מחוננים

תאריך מבחן מחוננים שלב ב

שלב ב בתכנית מחוננים

מבחנים מחוננים כיתה ב דוגמא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>