קטגוריות
Uncategorized

מבחנים למחוננים כיתה ב

מבחנים למחוננים כיתה ב

תוכניות הכנה למבחן לילדים מחוננים

אם אתם מחפשים מידע על מבחנים למחוננים כיתה ב הגעתם לאתר הנכון.

כשילד מתכונן לפני מבחן, ההכנה יכולה להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, היא יכולה להוות גם טראומה עבורו. על מנת שתהליך ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

שיטה טובה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. אין סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

ישנם אתרים ומכונים למיניהם, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי מדריכים בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

  • התכוננות 24 שעות טרם המבחן: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שילדיכם יישן בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

ההתכוננות למבחן שלב א' נותנת לתלמיד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. לפעמים, שווה לרשום את התלמיד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יעבור באווירה כיפית ולא מתוחה. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

שלב ההכנות של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד אכן מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

מבחן מחוננים – אך ורק כשהילד באמת מחונן?

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

מאחר שההשתתפות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. מבחני המחוננים לא נבנו על מנת להעריך את מגוון הכישורים של התלמידים, אלא כדי לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחן, רק על מנת להוכיח לכולם שבנם "מחונן". לעיתים, קורה מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך בכוח.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

יש לא מעט ילדים חכמים, אבל לא כולם מחוננים. אפשר לזהות רמזים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

טוב לרשום גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם מחבבים. מומלץ לערב את האחים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

כאן תקראו מידע עשיר אודות מבחנים למחוננים כיתה ב.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

תוכן המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו לבדוק את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב הראשון, כל ילדי השכבה יעשו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמתקיים בבית הספר. לאחר בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל הודעה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיתבגר

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה אודות מבחנים למחוננים כיתה ב.

מרבית המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, ילדים מחוננים יוציאו ציונים גבוהים בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כאשר יתבגר התלמיד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולעיתים יזומנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כאשר מכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. מבחן מחוננים שלב ב' יתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

שלב א' של הבחינה היה סוג של סינון ראשון. אפשר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בחלק הזה, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.
    1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש בעיות מילוליות של חשבון.

איך לפתח אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

על מנת שהילד יצליח במבחן, התלמיד צריך לפתח יכולת חשיבה מסוימת. כאשר התלמיד יחדד את צורת החשיבה הנדרשת לבחינה, התלמיד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים אלו.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשי שטות.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא מבחנים למחוננים כיתה ב.

עוד בנושא:

כתה ג שלב ב מחוננים

מבחן מחוננים איזה גיל

איתור ילדים מחוננים בכיתה א

בקשה למועד נוסף מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ו תאריך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>