קטגוריות
Uncategorized

מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39

מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39

להפוך את ההכנה למבחן מחוננים לפשוטה ומהנה

גם כאשר לומדים עם התלמיד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בפעילויות עם ילדים.

שלב ההכנות של הילד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד אכן מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

חשוב להסביר לילד שאמנם יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אך התהליך שווה כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. יש לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

חשוב ביותר ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו ביעילות על הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

כשהוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. רצוי לתת לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לקנות עבורו ערכת הכנה.

אם אתם צריכים אינפורמציה אודות מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39 הגעתם למקום הנכון.

ההתכוננות למבחן שלב א' נותנת לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד יעבור הכנה למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. חיוני מאוד שהתלמיד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

  • הכנה יום קודם הבחינה: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהילד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, קניון, או סתם מסעדה. הכרחי שילדיכם יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

שיטות לדעת אם ילדיכם אכן מחונן

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. המבחנים לא תוכננו כדי להעריך את מגוון הכישורים של התלמידים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לילדים מחוננים ומצטיינים.

יש ילדים רבים חכמים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – תלמידים שמקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק על מנת להראות לכל העולם שבנם "מחונן". לעיתים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אך ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מכיוון שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

מחפשים אינפורמציה על מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

במהלך תקופת ההתכוננות לבחינה, מומלץ לתת לשאר ילדי המשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. טוב לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

בשלב הראשון, כל ילדי הכיתה יעשו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מועבר בכיתה. בתום בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל תשובה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

כדי לעזור לילדיכם להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

אחד מהמכשולים של הצעירים המסיימים שירות צבאי ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סוג החשיבה הנצרכת. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות ייחודיות, שנועדו להעניק העשרה לילדים מחוננים. על מנת לזהות ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

#p#כשיגדל התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

נושא מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39 הינו מטריד לא מעט הורים בארץ.

שלב ב' של מבחן המחוננים

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן מחוננים שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מאתגר יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההזמנות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

שלב א' של מבחן המחוננים היה רק סינון ראשוני. סביר להניח שילד שהוא לא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את מבחן שלב א'.

לפי תוצאות מבחני שלב ב', יופנו חלק מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד לנחש מהי הצורה המתאימה. סדרות: מביאים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.
    1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה מוצאים בעיות מילוליות של חשבון.

איך לפתח אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן מחוננים

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. המדינה הקימה מסגרות המטפחות את הכישורים של הילדים המחוננים.

יכולת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. כשהתלמיד יחדד את סגנון החשיבה הנדרשת לבחינה, הילד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים מסוג זה.

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בנושא מבחנים לדוגמא מחוננים כיתה ב& 39.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים כיתה ג חינם

מבחני מחוננים שלב א כיתה ב לדוגמא

מבחני מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמאות

מבחן מחוננים שלב 1

בחינת מחוננים שלב א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>