קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב מועד

מבחן מחוננים כיתה ב מועד

מתכוננים למבחן לאיתור מחוננים

אם אתם צריכים מידע אודות מבחן מחוננים כיתה ב מועד הגעתם לאתר הנכון.

ישנה חשיבות גבוהה שתהליך ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. על מנת שתהליך ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

* חשיבות העבודה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב ביותר לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, מומלץ לשלוח את הילד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

הכרחי ממש ששלב ההכנות יהיה באווירה כיפית ולא מתוחה. יש לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

  • התכוננות יום לפני המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', שוקולד ושתייה.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בפעילויות עם ילדים.

מומלץ להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

כשהוא לומד בעזרת ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מובנות השאלות של המבחנים. אין סתירה בין החשיבות של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

שלב ההכנה של הילד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד אכן מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

שיטות להבין אם ילדיכם מחונן באמת

לא נכון שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחן, רק על מנת להוכיח לכולם שבנם "מחונן". לעיתים, ייתכן מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אך ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך בכוח.

יש לא מעט ילדים חכמים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – ילדים שמקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

אין טעם לשלוח תלמיד חולה למבחנים, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. המסקנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לקבל את הנבחן לתכנית מסוימת לפי סף הקבלה שהוחלט.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

כאן תמצאו מידע רב אודות מבחן מחוננים כיתה ב מועד.

טוב להביא גם את שאר האחים לחוגים שהם מחבבים. כדאי לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

בשלב ראשון, כל ילדי השכבה יעשו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמועבר בכיתה. בתום בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת הילדים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

מבנה הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו להעריך את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

תוכניות לטיפוח תלמידים מחוננים

מספר מסגרות העשרה למחוננים יתקיימו בצורת חוג אחר הצהריים, ולעיתים יוזמנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

נושא מבחן מחוננים כיתה ב מועד הינו מטריד לא מעט הורים בישראל.

#p#כשיגדל התלמיד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי פשוט עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מרבית הילדים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. השלב השני של המבחן יתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מועבר במתכונת קבוצתית.

מבחן שלב ב' בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההפניות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו הקובע

ההורים של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

בדרך כלל, חלק מסויים מהילדים הנרשמים לבחינות של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אך נבחנים בגלל דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הינו מבחן האיתור הרלוונטי, הקובע מיהו מחונן. אפשר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחני מחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה נתונה. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.
        1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות של חשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.

איך מפתחים אצל הילד את החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. אם לא עוזרים לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לדון על הנושא מבחן מחוננים כיתה ב מועד.

חשיבה לוגית היא שהופכת את הילד למחונן. כשהתלמיד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יצליח לפתור שוב ושוב תרגילים אלו.

עוד בנושא:

הכנה לבחינת מחוננים

מבחני מחוננים כיתות ו

מחבחן מחוננים

התכוננות למבחן מחוננים

מבדק מחוננים כיתה ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>