קטגוריות
Uncategorized

מבחן סינון מחוננים כיתה ב

מבחן סינון מחוננים כיתה ב

מתכוננים למבחן מחוננים

אם אתם צריכים מידע על מבחן סינון מחוננים כיתה ב הגעתם למקום הנכון.

  • הכנה 24 שעות טרם המבחן: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. הכרחי שילדיכם יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד לבחינה בכריך, חטיף שוקולד ומים.

קיימים גופים ומכונים שונים, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בעבודה עם ילדים.

כאשר הוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לאופן החשיבה עליה מובנות השאלות של בחינות מחוננים. מומלץ להעניק לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לקנות עבורו ערכת הכנה.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יעבור באווירה כיפית ולא לחוצה. קיימת חשיבות לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את המבחן.

במהלך ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו איך לגשת אל השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

ההכנה לשלב א' נותנת לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד יעבור הכנה לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר חווה את שלב ההסתגלות הראשונית. חיוני ביותר שהילד ילמד בדרך שיהיה לו חוויתי.

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת הבחינה תהיה פשוטה ומהנה בשבילו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר משלב א'.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, זה יכול להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק עבורו?

המבחנים יתבצעו בשני שלבים. התובנה הלגיטימית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית מסוימת על פי סף הקבלה שנקבע.

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לעיתים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך בכוח.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

יש לא מעט תלמידים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לאתר סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד בגיל קטן מאד.

אין לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

לאורך ימי ההתכוננות למבחן, מומלץ להעניק לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. נכון לשתף את האחים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

כאן תקראו מידע עשיר אודות מבחן סינון מחוננים כיתה ב.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

המבחן הראשון מטרתו לעזור לסגל בית הספר לאתר את התלמידים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. מבחן שלב א' בוחן בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

במטרה לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

תוכניות לטיפוח תלמידים מחוננים

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהצבא ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. לרוב, ילדים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כשיתבגר התלמיד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

חלק מתוכניות העשרה למחוננים יתקיימו בצורת חוג אחר הצהריים, ולעיתים יזומנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כשמכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב על מבחן סינון מחוננים כיתה ב.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הינו מורכב יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית תחת לחץ של זמן. ההפניות למבחני שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

שלב ב': הסינון האמיתי בעקבות שלב א'

שלב א' של המבחן היה סוג של סינון ראשון. ילדים שמצליחים בשלב א', מוכח שהם בעלי יכולות ומוכשרים.

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בחלק הזה, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.
    1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות בנושא חשבון.

איך מעוררים אצל התלמיד את היכולת הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בנושא מבחן סינון מחוננים כיתה ב.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. אם לא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם תלמידים יכולים לאבד עניין ולהתעסק במעשי שטות.

על מנת שהילד יצליח במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. במטרה שהתלמיד יבין את סוג החשיבה, הוא צריך לקרוא דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה, וכך לפתח את צורת החשיבה.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים שלב א דוגמאות

סדרות חשבוניות מחוננים

דוגמא למבחן מחוננים חטיבת ביניים

סימולציה מבחן מחוננים כיתה ב חינם

מבחנים למחוננים כיתה ב דוגמאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>