קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב ב צורות

מבחן מחוננים שלב ב צורות

מתכוננים למבחן לאיתור מחוננים

במהלך התרגול, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו כיצד להתמודד עם השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

אם אתם מחפשים מידע על מבחן מחוננים שלב ב צורות הגעתם למקום הנכון.

שיטה יעילה בה ילד יכול להתכונן היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. רצוי להעניק לתלמיד גם את החוג וגם לקנות עבורו ערכת הכנה.

יש להסביר לילד שבאמת תהליך ההכנה הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות מתוכניות העשרה מרתקות. יש לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

  • התכוננות 24 שעות לפני המבחן: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד ללמוד שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, שווה לרשום את התלמיד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את המבחנים הללו בעזרת משחקים.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, זה יכול להיות חוויה נעימה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני המבחן תהיה קלה ומהנה עבורו. במידה והילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להבין שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ומוטב שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועשוי להוות לו חוויה שלילית.

ישנם אתרים ומכונים למיניהם, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בעבודה עם ילדים.

מבחן לאיתור מחוננים: אך ורק כשהילד באמת מחונן?

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחן, רק על מנת להראות לכל העולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. התובנה הלגיטימית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לצרף את התלמיד לתכנית נתונה לפי סף הקבלה שהוחלט.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שלא חפץ שילדו יעבור את המבחן יעדכן על כך במפורש בכתב. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. אפשר לזהות סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

צריכים מידע אודות מבחן מחוננים שלב ב צורות? כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא את כל מה רציתם לדעת.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

במהלך תקופת ההכנות לבחינה, מומלץ לשדר לשאר ילדי המשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. מומלץ לשתף את ילדיכם האחרים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

מבחן שלב א' נועד לסייע למורי בית הספר לבחור את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. לאחר בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל הודעה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

במטרה לעזור לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ומבקשים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו לבדוק את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

התלמיד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיתבגר

#p#כשיגדל הילד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מרבית הילדים המחוננים יתמידו כשיגדלו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

נושא מבחן מחוננים שלב ב צורות הינו מעסיק הורים רבים בארץ.

במטרה להעשיר את הילדים המחוננים, הקימה מדינת ישראל תוכניות ייחודיות, שייעודן לתת העשרה לילדים מחוננים. על מנת לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור הילד טעימה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן זה בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות למבחן שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי שייכות או לא לתכנית.

מבחן מחוננים שלב א' היה רק סינון ראשוני. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.
        1. שאלות בחשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות של חשבון.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

כיצד לפתח אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן המחוננים

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא מבחן מחוננים שלב ב צורות.

כאשר התלמיד יפתור שאלות שוב ושוב, הילד יוכל בקלות רבה להתגבר על שאלות מסגנון זה. מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את הכישורים של הילדים המחוננים.

בשביל שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, על התלמיד לפתח צורת חשיבה מיוחדת. במטרה שהתלמיד יבין את אופן החשיבה, עליו ללמוד דוגמאות של פתרונות שיש בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

עוד בנושא:

תשובות למחני מחוננים

מבחן שלב ב מחוננים לדוגמא

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ד

מחוננים תוכנית לימודים

מבחני מחוננים כיתה ג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>