קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב א

מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב א

מתכוננים למבחן לאיתור מחוננים

קיימים גופים ומכונים למיניהם, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

דרך טובה בה ילד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. רצוי לתת לילד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש בשבילו ערכה.

במהלך ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומנחה אותו איך להתמודד עם השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

שלב ההכנות של הילד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד באמת מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר משלב א'.

* חשיבות הלמידה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לעיתים, מומלץ לרשום את התלמיד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

  • הכנה יום לפני המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

כאשר מכינים תלמיד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, היא יכולה להיות גם טראומה עבורו. על מנת שתהליך ההכנה יהיה קל עבור הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

אתר מחוננים: כל מה שאתם צריכים לדעת על מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב א.

יש להסביר לילד שאכן יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה מרתקות. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

מהו ילד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

מבחני המחוננים יתנהלו בשני שלבים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לצרף את הנבחן לתכנית מסוימת על פי סף הקבלה שנקבע.

לא מועיל לשלוח ילד חולה למבחנים, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב ביותר לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז ורק אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

יש לא מעט ילדים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע לפי רמת איי קיו – תלמידים שמקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיות מחוננים.

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

צריכים מידע על מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב א? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

במהלך תקופת ההכנות למבחן, חשוב להעניק לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. כדאי לערב את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ורוצים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

מבנה המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

המבחן הראשון נועד לסייע למורי בית הספר לבחור את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. בסוף בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת הילדים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

בדרך כלל, תלמידים מחוננים מוציאים ציון מכובד בבחינת הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים צבא ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם סוג החשיבה הנדרשת. לרוב, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תמצאו מידע חשוב על מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב א.

במטרה להעצים את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל תוכניות מיוחדות, שייעודן לתת העשרה לילדים מחוננים. על מנת לזהות ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן שלב ב' בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההפניות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. מבחן מחוננים שלב ב' מתקיים באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא מתקיים במתכונת קבוצתית.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

שלב א' של המבחן היה סוג של סינון ראשון. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', הינם חכמים ומוכשרים.

לפי תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו חלק מהתלמידים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

מאילו חלקים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה ישנן בעיות מילוליות של חשבון.
        1. בעיות מילוליות תרגילים על פירוש מילים: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה נתונה. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. צורות קשרים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה החסרה. סדרות: מביאים לילד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

כיצד מפתחים אצל התלמיד את היכולת הנדרשת למבחן המחוננים

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לדון על הנושא מבחן מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב א.

כאשר הילד יפתור בעיות שוב ושוב, התלמיד יוכל בקלות רבה להתמודד עם שאלות מסגנון זה. במידה ולא יעזרו לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם תלמידים עלולים לאבד עניין ולהתעסק במעשי שטות.

צורת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. כשהילד יפתח את סגנון החשיבה הנזקקת למבחן, הילד יוכל לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

עוד בנושא:

מבחני מחוננים כיתה ב לדוגמא

הכנה למבחני מחוננים כיתה ב דוגמאות

מבחנים לתלמידים מחוננים ומצטיינים

מבחנים למחוננים כיתה ב דוגמאות

דוגמא למבחן לאיתור מחוננים כיתה ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>