קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב ב

מבחני מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב ב

הופכים את ההכנה למבחן מחוננים לפשוטה ומהנה

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. לפעמים, כדאי לרשום את הילד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, היא יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. על מנת שתהליך ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת המבחן תהיה קלה ומענגת בשבילו. אם התלמיד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להסיק שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יתאמץ במה שמסובך מדי בשבילו, ועשוי להוות לו טראומה.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי מדריכים בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

אם אתם מחפשים מידע על מבחני מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב ב הגעתם למקום הנכון.

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יעבור באווירה כיפית ולא לחוצה. יש לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

  • הכנה יום לפני הבחינה: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שילדיכם ילך לישון מוקדם ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד למבחן בכריך, שוקולד ומים.

כשהוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתמחה בסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. רצוי לתת לתלמיד גם את החוג וגם לקנות עבורו ערכה.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

מהו ילד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לפעמים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן כופים עליו את התהליך שלא בצדק.

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. ניתן לאתר רמזים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד בגיל קטן מאד.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

אין טעם לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

המבחנים יתנהלו בשני חלקים. המסקנה הלגיטימית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לקבל את הנבחן לתכנית נתונה לפי סף הקבלה שהוחלט.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

לאורך ימי ההתכוננות למבחן, מומלץ להעניק לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. כדאי לשתף את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מחפשים מידע אודות מבחני מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב ב? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

המבחן הראשון נועד לעזור לצוות בית הספר לבחור את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. לאחר בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל הודעה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

במטרה לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, ייעודו להעריך את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

הכנה למבחני המחוננים שווה להכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

רוב הילדים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. לרוב, תלמידים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

חלק מתוכניות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג אחר הצהריים, ולפעמים יוזמנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה על מבחני מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב ב.

#p#כשיגדל התלמיד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן זה בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' של המבחן השאלות היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו חלק מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

לרוב, חלק נתון מהתלמידים הנרשמים למבחן של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך נבחנים בשל דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הוא מבחן הסינון האמיתי, המכריע מיהו באמת מחונן. סביר להניח שתלמיד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים תרגילים על משמעות מילים: בחלק הזה, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה נתונה. תרגילים בהם צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך לנחש מהי הצורה החסרה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון חלק זה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בנושא חשבון.

איך לפתח אצל הילד את צורת החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

כשילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא מבחני מחוננים לדוגמא כיתה ב שלב ב.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. המדינה הוציאה לפועל מסגרות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

צורת חשיבה לוגית היא שהופכת את הילד למחונן. במטרה שהילד יפנים את אופן החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרון תרגילים שיש בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

עוד בנושא:

איתור מחוננים כיתה ב

מבחני איתור מחוננים שלב א& 39

מועד מבחן מחוננים שלב ב

האם עבר שלב א מחוננים

מבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>