קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים לכיתה ט לדוגמא

מבחן מחוננים לכיתה ט לדוגמא

הכנה למבחן מחוננים

חשוב מאוד ששלב ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

הכרחי ממש שתהליך ההכנה יהיה באווירה כיפית ולא לחוצה. כדאי ללמוד עם הילד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

  • הכנה יום קודם המבחן: מומלץ יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב שהילד ילך לישון מוקדם ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. כדאי לצייד את הילד למבחן בסנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

כשהוא לומד בעזרת ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מובנות השאלות של בחינות מחוננים. רצוי להעניק לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש עבורו ערכה.

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד ילמד למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. לפעמים, שווה לרשום את התלמיד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

אתר מחוננים: כל מה שרציתם לדעת אודות מבחן מחוננים לכיתה ט לדוגמא.

בזמן ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו איך להתמודד עם השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

שלב ההכנה של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אות האם הילד אכן מחונן. אם התלמיד מתקשה בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להבין שהתהליך אינו מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יתאמץ במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

גם כשלומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בפעילויות עם ילדים.

שיטות להבין אם ילדיכם מחונן באמת

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

אין טעם לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

יש תלמידים רבים חכמים, אבל לא כולם מחוננים. אפשר לזהות רמזים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

אגף המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מציע תכניות ייחודיות לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המבחנים לא תוכננו על מנת לאבחן את פרופיל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לאתר את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

לאורך ימי ההתכוננות לבחינה, מומלץ לשדר לשאר ילדי המשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. נכון לשתף את ילדיכם האחרים כמה שיותר בהכנות למבחן.

מחפשים אינפורמציה על מבחן מחוננים לכיתה ט לדוגמא? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולנמק את רצונם.

בשלב ראשון, כל תלמידי השכבה יעשו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מועבר בבית הספר. לאחר בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל הודעה אם התלמיד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

תוכן המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

#p#כשיתבגר הילד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כשמכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו מידע חשוב על מבחן מחוננים לכיתה ט לדוגמא.

מרבית התלמידים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מאתגר יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההזמנות למבחן שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה בשביל התלמיד טעימה מהו מבחן מחוננים. המבחן שלב ב מחוננים מתקיים באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

שלב א' של המבחן היה רק סינון ראשוני. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

לפי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בנושא חשבון.
        1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל הילד את החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

כאשר התלמיד יפתור שאלות שוב ושוב, הילד יוכל בפשטות להתגבר על שאלות מסוג זה. במידה ולא עוזרים לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשי שטות.

בשביל שהילד יצליח במבחן, על התלמיד לפתח צורת חשיבה מיוחדת. על מנת שהתלמיד יבין את צורת החשיבה, עליו לקרוא דוגמאות של פתרון תרגילים שיש בערכות הכנה, וכך לחדד את יכולות החשיבה.

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בנושא מבחן מחוננים לכיתה ט לדוגמא.

עוד בנושא:

קטעי קרירה מבחני מחוננים

דוגמא למבחן מחוננים שלב א

מבחן מחוננים שלב א מבחן לדוגמא

הכנה למבחני מחוננים כיתה ב חינם

איתור מחוננים ומצטיינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>