קטגוריות
Uncategorized

קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ב

קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ב

חוגי הכנה למבחנים לילדים מחוננים

כשילד באמת מחונן, ההכנה לקראת הבחינה תהיה פשוטה ומענגת עבורו. במידה והתלמיד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להסיק שתהליך זה אינו מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועשוי להוות לו חוויה שלילית.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, מומלץ בחום לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי מדריכים בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

* חשיבות העבודה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. לפעמים, כדאי לשלוח את התלמיד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את המבחנים הללו בעזרת משחקים.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם להבין על קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

חשוב מאוד ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

דרך מעולה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין החשיבות של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחנים.

חשוב להגיד לילד שאכן יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיצליח במבחן, יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. חשוב לתת לילד כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

  • התכוננות 24 שעות טרם המבחן: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב שילדיכם יישן מוקדם ערב הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, חטיף שוקולד ושתייה.

מבחן מחוננים: רק כאשר התלמיד באמת מחונן?

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל דבר, ואף ינסו לפרק צעצועים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, אינפורמציה על התכניות וטפסים שונים נמצאים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted אפשר לאתר סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד תינוק.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק כדי להראות לכל העולם שבנם "גאון". חשוב מאוד להבין בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

לא מועיל לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמקרה של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע תכניות ייחודיות לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. מבחני המחוננים לא תוכננו על מנת להעריך את כלל המיומנויות של התלמידים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

מחפשים מידע על קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ב? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה שחיפשתם.

במהלך תקופת ההכנות למבחן, מומלץ לשדר לשאר ילדי המשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ובעלי כשרונות. מומלץ לערב את ילדיכם האחרים כמה שיותר בלימוד למבחן.

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שבעתיד יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב ראשון, כל תלמידי השכבה יעברו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מועבר בבית הספר. בסוף בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

במטרה לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

רוב התלמידים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, ילדים מחוננים יוציאו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יתקיימו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולעיתים יזומנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כדי לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

#p#כאשר יתבגר הילד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנדרשת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

נושא קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ב הינו מטריד הורים רבים בארץ.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן שלב ב' בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. המבחן שלב ב מחוננים מתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא ייערך באופן קבוצתי.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

לפי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו חלק מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

מבחן מחוננים שלב א' היה סוג של סינון ראשון. סביר להניח שתלמיד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יצליח לעבור גם את מבחן שלב א'.

אילו תרגילים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה ישנן שאלות מילוליות בנושא חשבון.

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על הילד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בשאלות אלו, על התלמיד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

איך מעוררים אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן המחוננים

חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. כאשר התלמיד יחדד את צורת החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יצליח לפתור פעם אחר פעם תרגילים אלו.

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים לדון על הנושא קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ב.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. במידה ולא יעזרו לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים שלב א שאלות לדוגמה

מבחן מחוננים בכיתה ב

מבחן לאיתור מחוננים שלב א

דוגמא למבחני מחוננים כיתה ב

הזנת נתונים מבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>