קטגוריות
Uncategorized

דוגמה למבחני קבלה כתה ב לתלמידים מחוננים

דוגמה למבחני קבלה כתה ב לתלמידים מחוננים

הכנה למבחן מחוננים

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יעבור באווירה כיפית ולא לחוצה. חשוב להעניק לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושיש לו יכולת להצליח בבחינה.

* חשיבות העבודה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לכוון את הילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חיוני מאוד שהילד יתכונן באופן שיהיה לו נעים.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בפעילויות עם ילדים.

שיטה מעולה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. אין סתירה בין התרומה של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

במהלך התרגול, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו איך להתמודד עם השאלות. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, זה יכול להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. ניתן לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

אם אתם צריכים אינפורמציה על דוגמה למבחני קבלה כתה ב לתלמידים מחוננים הגעתם לאתר הנכון.

  • התכוננות יום לפני המבחן: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: גן שעשועים, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

תקופת ההכנה של הילד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד באמת מחונן. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. ילדים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז ורק אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי חלקים. מבחני המחוננים לא נבנו כדי להעריך את פרופיל הכישורים של התלמידים, אלא על מנת לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לילדים מחוננים ומצטיינים.

מאחר שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שלא חפץ שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, אינפורמציה על התכניות וטפסים שונים מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted בדרך כלל, אות למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

כאן תקראו מידע עשיר אודות דוגמה למבחני קבלה כתה ב לתלמידים מחוננים.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

בזמן ההכנות למבחן, חשוב לתת לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. מומלץ לשתף את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו להעריך את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

המבחן הראשון מטרתו לעזור לצוות בית הספר לבחור את הילדים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. מבחן מחוננים שלב א בוחן במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

כדי לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

על מנת להעצים את הילדים המחוננים, השיקה המדינה מסגרות ייחודיות, שייעודן להעניק העשרה לתלמידים מחוננים. כאשר מכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים שירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם צורת החשיבה הנצרכת. בשביל ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג דומה בצעירותם.

לרוב, ילדים מחוננים מוציאים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

נושא דוגמה למבחני קבלה כתה ב לתלמידים מחוננים הינו מעסיק לא מעט הורים בארץ.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. השלב השני של המבחן יתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא ייערך במתכונת קבוצתית.

מבחן ב' שונה ממבחן א', הוא מורכב יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההפניות למבחן שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב' הוא המכריע

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

שלב א' של מבחן המחוננים היה סוג של סינון ראשון. תלמידים שמצליחים בשלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה יש שאלות מילוליות בנושא חשבון.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים שאלות על משמעות מילים: בשאלות אלו, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

איך לעורר אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן מחוננים

יכולת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. כאשר הילד יפתח את צורת החשיבה הנזקקת למבחן, הילד יוכל לפתור פעם אחר פעם שאלות מסוג זה.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בנושא דוגמה למבחני קבלה כתה ב לתלמידים מחוננים.

כאשר הילד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בפשטות להתמודד עם תרגילים מסגנון זה. אם לא עוזרים לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

עוד בנושא:

מבחח מחוננים אונליין דוגמא

מבחן מתמטיקה כיתה ח מחוננים

דוגמאות למבחן מחוננים כיתה ב שלב א

דוגמא למבחן מחוננים שלב ב

חוברות הכנה למבחני מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>