קטגוריות
Uncategorized

מבחני מחוננים כיתה ב לדוגמא

מבחני מחוננים כיתה ב לדוגמא

הופכים את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לקלה ומהנה

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

ישנם גופים ומכונים שונים, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בפעילויות עם ילדים.

חשוב מאוד ששלב ההכנות של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. ניתן לרשום את ילדיכם לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

  • התכוננות 24 שעות טרם הבחינה: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, קניון, או אפילו מסעדה. הכרחי שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

דרך יעילה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. אין סתירה בין התרומה של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומהנה עבורו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

חשוב להסביר לילד שאמנם תהליך ההכנות הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה מרתקות. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

ההכנה לשלב א' נותנת לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהילד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. חיוני ביותר שהתלמיד ילמד בדרך שיהיה לו חוויתי.

אם אתם מחפשים מידע על מבחני מחוננים כיתה ב לדוגמא הגעתם לאתר הנכון.

מהו תלמיד מחונן והאם מבחני המחוננים הינם רק בשבילו?

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לעיתים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך בכוח.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא מאולצת, הורה שלא רוצה שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שנקבע.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, אינפורמציה על התכניות וטפסים שונים מצויים באתר האגף למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted כאינדיקציה, אות למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות למבחן

כדאי להביא גם את שאר האחים לפעילויות שהם מחבבים. נכון לערב את האחים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

כאן תמצאו מידע רב אודות מבחני מחוננים כיתה ב לדוגמא.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מורה הכיתה ולנמק את רצונם.

המבחן הראשון נועד לסייע למורי בית הספר לאתר את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. מבחן שלב א' בוחן בעיקר את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

על מנת לסייע לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יתקיימו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולפעמים יוזמנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

נושא מבחני מחוננים כיתה ב לדוגמא הינו מטריד לא מעט הורים בישראל.

מרבית התלמידים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן מחוננים שלב ב'

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן שלב ב' בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

מבחן המחוננים שלב ב' הוא הקובע

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

שלב א' של המבחן היה רק סינון ראשוני. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם חכמים ומוכשרים.

מאילו חלקים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. שאלות בחשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בחשבון.

 

    1. צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בתרגילים אלו, על התלמיד לבחור את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

איך מעוררים אצל התלמיד את היכולת הנזקקת למבחן מחוננים

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא מבחני מחוננים כיתה ב לדוגמא.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

צורת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כשהילד יחדד את סגנון החשיבה הנדרשת לבחינה, התלמיד יצליח לפתור שוב ושוב שאלות מסוג זה.

עוד בנושא:

לומדת הכנה למבחני מחוננים

מבחנים לאיתור מחוננים בעיות בלתי מילוליות

מבחן איתור מחוננים

מחוננים כיתה ד

הכנה למבחן מחוננים כיתה ז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>