קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמא

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמא

הכנה נפשית של הילד למבחן המחוננים

ההכנה למבחן שלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד יעבור הכנה למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב ביותר שהילד יתכונן בדרך שיהיה לו נעים.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה נעימה. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

שיטה טובה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. רצוי להעניק לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לקנות בשבילו ערכה.

כשילד מתכונן לפני מבחן, ההכנה יכולה להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, היא יכולה להוות גם טראומה עבורו. מומלץ בחום לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

תקופת ההכנות של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד באמת מחונן. במידה והילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להסיק שתהליך זה אינו כל כך מתאים לילד, ואולי עדיף שהילד לא יתאמץ במה שקשה מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו כיצד לגשת אל השאלות. תרגול משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

  • הכנה 24 שעות טרם המבחן: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהילד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שהילד יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. כדאי לצייד את הילד למבחן בסנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

הכרחי ממש ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא מתוחה. כדאי לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

אם אתם צריכים אינפורמציה על מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמא הגעתם למקום הנכון.

מבחן לאיתור מחוננים: אך ורק כשהתלמיד באמת מחונן?

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. לעיתים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך בכוח.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המבחנים לא נבנו כדי להעריך את כלל הכישורים של התלמידים, אלא כדי לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

ההגדרות הנוגעות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, מידע על התכניות וטפסים שונים נמצאים באתר האגף למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל דבר. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

מאחר שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יודיע על כך בכתב מפורש. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

מחפשים מידע על מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמא? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה שחיפשתם.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

כדאי לרשום גם את שאר האחים שהם אוהבים. מומלץ לתת לשאר האחים לנסות גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למורה הכיתה ולנמק את רצונם.

מבנה הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו ילד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

במטרה לסייע לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

המבחן הראשון מטרתו לסייע לצוות בית הספר לאתר את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר מבין כלל התלמידים. מבחן שלב א' בודק במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

הכנה למבחן מחוננים שווה להכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

במטרה לטפח את הילדים המחוננים, הקימה המדינה מסגרות מיוחדות, שייעודן לתת העשרה לתלמידים מחוננים. על מנת לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

נושא מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמא הינו מטריד לא מעט הורים בישראל.

#p#כאשר יתבגר התלמיד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחן הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הראשונית הנדרשת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהצבא וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם סוג החשיבה הנצרכת. עבור ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם אחרי שכבר עברו הכנה מסוג זה בילדותם.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הוא מאתגר יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מסורות לתלמידים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' יהיו שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', ייבחרו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

שלב א' של הבחינה היה רק סינון ראשוני. אפשר להניח שילד שהוא לא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה נתונה. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.
    1. תרגילי חשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה ישנן שאלות מילוליות בחשבון.

איך מעוררים אצל התלמיד את צורת החשיבה הנדרשת למבחן מחוננים

חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. על מנת שהילד יבין את צורת החשיבה, עליו לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים המופיעים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את החשיבה.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. המדינה הוציאה לפועל מסגרות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

כשילד מגיע לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים לדון על הנושא מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב דוגמא.

עוד בנושא:

לומדת הכנה למבחני מחוננים

מבחן מחוננים שלב ב pdf

איך מתנהל מבחן מחוננים לכיתה ו

הכנה למבחן מחוננים שלב א

מבחני מחוננים מבחן לדוגמא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>