קטגוריות
Uncategorized

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ז

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ז

הכנה נפשית של הילד למבחני מחוננים

במהלך ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו כיצד להתמודד עם השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. במידה והילד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להבין שהתהליך אינו כל כך מתאים לילד, ואולי עדיף שהתלמיד לא יתאמץ במה שקשה מדי בשבילו, ועשוי להוות לו חוויה שלילית.

חשוב להסביר לילד שבאמת יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיצליח במבחן, יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. יש לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

אם אתם מחפשים אינפורמציה אודות דוגמא למבחן מחוננים כיתה ז הגעתם למקום הנכון.

כאשר הוא לומד בעזרת ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לאופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של בחינות מחוננים. לא קיימת סתירה בין התרומה של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

ישנה חשיבות גבוהה ששלב ההכנה של הילד למבחני המחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא מתוך תחושת כפייה. מומלץ בחום לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

ישנם אתרים ומכונים שונים, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בעבודה עם ילדים.

  • הכנה יום לפני הבחינה: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב מאד שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

ההתכוננות לשלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. לפעמים, שווה לרשום את הילד לחוג שמלמד את הילד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

דרכים להבין אם ילדיכם מחונן באמת

ישנם תלמידים רבים חכמים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע לפי מבחני איי קיו – תלמידים המקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב ביותר לזהות בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז ורק אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם אפשר לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע תכניות ייחודיות להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן המבחנים היא האם ניתן לקבל את הנבחן לתכנית מסוימת לפי סף הקבלה שהוחלט.

לא מועיל לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

כאן תמצאו מידע עשיר אודות דוגמא למבחן מחוננים כיתה ז.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

טוב להביא גם את שאר האחים לחוגים שהם מחבבים. כדאי לתת לשאר האחים לנסות גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

מבנה המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו להעריך את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו ילד שעם השנים יוכל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

מבחן שלב א' מטרתו לסייע לסגל בית הספר לאתר את הילדים בעלי כישורים בכיתה. לאחר בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

כדי לעזור לילד להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

במטרה להעצים את התלמידים המחוננים, השיקה המדינה מסגרות ייחודיות, שייעודן לתת העשרה לילדים מחוננים. כדי לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה אודות דוגמא למבחן מחוננים כיתה ז.

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם סוג החשיבה הנדרשת. בשביל נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

#p#כאשר יתבגר התלמיד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל יחסית עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל התלמיד טעימה מהו מבחן מחוננים. השלב השני של המבחן מועבר דרך מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן שלב א', הוא מאתגר יותר, ומצריך התמודדות אינטלקטואלית תחת לחץ זמן. ההפניות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מחולקות לתלמידים.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

לרוב, אחוז נתון מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אך נבחנים בשל דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הוא מבחן האיתור האמיתי, המכריע מיהו באמת מחונן. ילדים המקבלים ציון עובר בשלב א', הינם חכמים ומוכשרים.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את החלקים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד לנחש מהי הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על הילד לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות של חשבון.
    1. תרגילים מילוליים שאלות על משמעות מילים: בשאלות אלו, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

איך לעורר אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת למבחן המחוננים

כשילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא דוגמא למבחן מחוננים כיתה ז.

על מנת שהתלמיד יצליח במבחן, על הילד לפתח צורת חשיבה מיוחדת. כשהילד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת למבחן, הילד יצליח לפתור פעם אחר פעם תרגילים אלו.

כשהילד יפתור תרגילים פעם אחר פעם, הילד יוכל בטבעיות להתגבר על שאלות מסגנון זה. אם לא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם תלמידים עלולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

עוד בנושא:

הכנה למבחן מחוננים שלב ב

מבחן לדוגמא מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן דוגמא מחוננים כיתה ב

קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו

מועד מבחן מחוננים שלב א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>