קטגוריות
Uncategorized

היכן ניתן לרכוש ספר הכנה למבחן מחוננים

היכן ניתן לרכוש ספר הכנה למבחן מחוננים

התכוננות למבחן לאיתור מחוננים

כשילד מתכונן לפני מבחן, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית בצורה לא נכונה, היא יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב בעזרת ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז הילד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חשוב מאוד שהילד ילמד בדרך שיהיה לו חוויתי.

אם אתם צריכים אינפורמציה אודות היכן ניתן לרכוש ספר הכנה למבחן מחוננים הגעתם לאתר הנכון.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

  • התכוננות יום טרם המבחן: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, פארק, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ושתייה.

כשהוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, הילד מתמחה בסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. לא קיימת סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

שלב ההכנה של הילד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם הילד אכן מחונן. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

קיימים אתרים ומכונים שונים, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא מתוחה. קיימת חשיבות לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל להצליח בבחינה.

מבחן מחוננים: אך ורק כאשר התלמיד באמת מחונן?

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. לעיתים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם מחונן, ולכן יכפו עליו את התהליך בכוח.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מאחר שהנוכחות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו יעבור את המבחן יעדכן על כך בכתב מפורש. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל נושא. תלמידים מחוננים נהינים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל מסלולים ייחודיים להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. התובנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לצרף את הנבחן לתכנית נתונה על פי סף הקבלה שהוחלט.

ישנם לא מעט ילדים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לאתר סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד בגיל קטן מאד.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

מחפשים מידע אודות היכן ניתן לרכוש ספר הכנה למבחן מחוננים? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה רציתם לדעת.

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

כדאי לרשום גם את שאר האחים לפעילויות שהם מחבבים. כדאי לערב את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

כדי לעזור לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, ייעודו להעריך את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד התלמיד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

המבחן הראשון מטרתו לעזור למורי בית הספר לאתר את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. מבחן שלב א' בודק במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת יכולתם בתחום החשבון.

הילד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

במטרה להעצים את התלמידים המחוננים, השיקה מדינת ישראל מסגרות מיוחדות, שנועדו לתת העשרה לילדים מחוננים. כדי לזהות ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

#p#כאשר יתבגר התלמיד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל יחסית בשביל תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

נושא היכן ניתן לרכוש ספר הכנה למבחן מחוננים הינו מעסיק לא מעט הורים בארץ.

רוב המחוננים ימשיכו כשיגדלו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן שלב ב' בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות למבחני שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מחולקות לילדים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. השלב השני של המבחן מועבר באמצעות מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה ייערך באופן קבוצתי.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו חלק מהתלמידים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

שלב א' של המבחן היה סוג של סינון ראשון. סביר להניח שילד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את שלב א'.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל התלמיד לנחש מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות תרגילים על פירוש מילים: בתרגילים אלו, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.
    1. שאלות בחשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה מוצאים שאלות מילוליות בחשבון.

כיצד לפתח אצל הילד את החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של המדינה. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם ילדים עלולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

צורת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. כאשר התלמיד יחדד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יוכל לפתור פעם אחר פעם שאלות אלו.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בעניין היכן ניתן לרכוש ספר הכנה למבחן מחוננים.

עוד בנושא:

קורס הכנה לבחינת מחוננים

מבחנים לאיתור מחוננים בעיות בלתי מילוליות

מבחן מחוננים שלב ב להדפסה

הבנת הנקרא מחוננים

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>