קטגוריות
Uncategorized

תשובות מבחן מחוננים שלב ב

תשובות מבחן מחוננים שלב ב

הכנה נפשית של הילד למבחן המחוננים

ישנה חשיבות גבוהה שתהליך ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים ייעשה באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. מומלץ בחום לרשום את הילד לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם להבין אודות תשובות מבחן מחוננים שלב ב.

יש להסביר לילד שאמנם יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אך התהליך שווה כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. חשוב להעניק לילדיכם כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את המבחן.

  • התכוננות 24 שעות קודם הבחינה: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהילד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, קניון, או אפילו מסעדה. הכרחי שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא לבחינה כריך, שוקולד ושתייה.

ישנם גופים ומכונים שונים, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בעבודה עם ילדים.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו כיצד להתמודד עם השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, הילד מתמחה בסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של בחינות מחוננים. רצוי להעניק לילד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש בשבילו ערכת הכנה.

ההתכוננות למבחן שלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. חיוני מאוד שהילד ילמד בדרך שיהיה לו חוויתי.

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת הבחינה תהיה קלה ומענגת בשבילו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

מבחן לאיתור מחוננים – רק כשהילד באמת מחונן?

ישנם ילדים רבים חכמים, אבל לא כולם מחוננים. כאינדיקציה, אות למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – תלמידים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

אין לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מבחני המחוננים יתבצעו בשני שלבים. מבחני המחוננים לא תוכננו כדי להעריך את כלל הכישורים של הילדים, אלא על מנת לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל אהבתם לספרים.

לא נכון שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק על מנת להראות לכולם שבנם "גאון". חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות לבחינה

במהלך תקופת ההכנות לבחינה, מומלץ להעניק לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. כדאי לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מחפשים אינפורמציה אודות תשובות מבחן מחוננים שלב ב? כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו את כל מה רציתם לדעת.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

תוכן המבחן שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

במטרה לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות למבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

בשלב א', כל ילדי השכבה יעברו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמועבר בכיתה. מבחן מחוננים שלב א בודק במיוחד את הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם בתחום החשבון.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

רוב הילדים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג אחר הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. על מנת לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

לרוב, ילדים מחוננים מקבלים ציון מכובד בבחינת הפסיכומטרי כשהם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי פשוט בשביל ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב אודות תשובות מבחן מחוננים שלב ב.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן ב' שונה ממבחן א', הוא מורכב יותר, ומצריך התמודדות מחשבתית תחת לחץ של זמן. ההזמנות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב': המבחן האמיתי בעקבות שלב א'

ההורים של כל התלמידים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים הודעה לגבי שייכות או לא לתכנית.

רוב הזמן, אחוז מסויים מהתלמידים הניגשים לבחינות של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אך ניגשים בעקבות דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן הסינון האמיתי, המכריע מיהו מחונן. אפשר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את שלב א'.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בנושא חשבון.
    1. תרגילים מילוליים שאלות על משמעות מילים: בשאלות אלו, על הילד לגלות את הפירוש המתאים למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

כיצד מעוררים אצל הילד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

על מנת שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, על התלמיד לפתח צורת חשיבה מיוחדת. על מנת שהילד יפנים את צורת החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה, וכך לחדד את החשיבה.

כאשר התלמיד יפתור בעיות פעם אחר פעם, הילד יוכל בטבעיות להתמודד עם שאלות מסגנון זה. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם תלמידים יכולים לאבד עניין ולהתעסק במעשי שטות.

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא תשובות מבחן מחוננים שלב ב.

עוד בנושא:

דוגמאות למבחן מחוננים כיתה ב

מבחן מחוננים כיתה ב להורדה

הגשת ערערור מבחן מחוננים

תאריך איתור מחוננים כתה ב

מבחן סינון מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>