קטגוריות
Uncategorized

תאריכי בחינה מחוננים כיתה ב

תאריכי בחינה מחוננים כיתה ב

הילד מתכונן נפשית למבחן המחוננים

כשהוא לומד בעזרת ערכת הכנה, הילד מתמחה באופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. אין סתירה בין התרומה של קורס הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא מתוחה. קיימת חשיבות לתת לילד לאורך כל הזמן הרגשה שהוא חכם, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את הבחינה.

ההכנה למבחן שלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד יעבור הכנה למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר קל משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. לפעמים, מומלץ לרשום את התלמיד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

  • התכוננות 24 שעות לפני המבחן: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, קניון, או סתם פיצרייה. הכרחי שהילד יישן מוקדם בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי מדריכים בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבורו. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת עבורו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר משלב א'.

מומלץ להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים להבין אודות תאריכי בחינה מחוננים כיתה ב.

שיטות לדעת אם ילדיכם אכן מחונן

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

ישנם תלמידים רבים חכמים, אבל לא כולם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחני מחוננים, רק כדי להראות לכולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר להבין בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. המסקנה הריאלית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם אפשר לצרף את הנבחן לתכנית מיוחדת לפי סף הקבלה שנקבע.

מאחר שההשתתפות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו יעבור את המבחן יעדכן על כך במפורש בכתב. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל נושא. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר אוהבים לקרוא.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

במהלך תקופת ההכנות למבחן, חשוב לתת לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. טוב לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תקראו מידע רב אודות תאריכי בחינה מחוננים כיתה ב.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

תוכן הבחינה שלב א' מתפצל בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, ייעודו להעריך את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

המבחן הראשון נועד לעזור למורי בית הספר לאתר את התלמידים בעלי כישורים מבין כלל התלמידים. לאחר בדיקת המבחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

נושא תאריכי בחינה מחוננים כיתה ב הינו מעסיק הורים רבים בישראל.

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים שירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם סגנון החשיבה הנצרכת. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יוציאו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יגדלו.

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולעיתים יוזמנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כשמכינים ילד מחונן למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן זה בודק את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההפניות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. השלב השני של המבחן יתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא מועבר במתכונת קבוצתית.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

בדרך כלל, אחוז מסויים מהתלמידים הניגשים לבחינות של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אבל נבחנים בעקבות רצון מצד ההורים, ולכך, שלב ב' של מבחן המחוננים הינו מבחן האיתור האמיתי, המכריע מיהו באמת מחונן. סביר להניח שתלמיד שהוא לא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', יופנו חלק מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה מוצאים בעיות מילוליות של חשבון.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, ועל הילד למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילים מילוליים מילים ופירושם: בחלק הזה, על התלמיד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

איך מעוררים אצל התלמיד את החשיבה הנדרשת למבחן מחוננים

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים לחשוב על הנושא תאריכי בחינה מחוננים כיתה ב.

בשביל שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, התלמיד צריך לפתח יכולת חשיבה מסוימת. כשהילד יחדד את צורת החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם שאלות אלו.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. אם לא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שבהם, אותם ילדים עלולים לאבד עניין ולהתעסק במעשי שטות.

עוד בנושא:

אבחון לקראת מבחן מחוננים

מבחן מחוננים שלב ב מורכב

מבחן מחוננים כיתה ה להדפסה

בחינות מחוננים שלב ב

דוגמאות לבחינות מחוננים כיתה ד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>