קטגוריות
Uncategorized

תאריך מחוננים שלב ב

תאריך מחוננים שלב ב

חוגי הכנה למבחן לילדים מחוננים

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב בעזרת ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, מומלץ לרשום את הילד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

גם כשלומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

שיטה מעולה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. מומלץ להעניק לילד גם את התכנית הכנה וגם לקנות בשבילו ערכת הכנה.

חשוב להגיד לילד שבאמת יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אך התהליך שווה כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. כדאי ללמוד עם הילד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

ישנה חשיבות גבוהה ששלב ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

כאשר תלמיד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת עבורו. במידה והתלמיד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אז על ההורים להסיק שתהליך זה אינו מתאים לילד, ומוטב שהתלמיד לא יתאמץ במה שקשה מדי בשבילו, ועשוי להוות לו חוויה שלילית.

אם אתם מחפשים אינפורמציה על תאריך מחוננים שלב ב הגעתם לאתר הנכון.

  • הכנה 24 שעות קודם הבחינה: מומלץ יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד להינות: גן שעשועים, פארק, או אפילו פיצרייה. הכרחי שהילד יישן בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

שיטות לדעת אם ילדיכם אכן מחונן

מבחני המחוננים יתבצעו בשתי שלבים. מבחני המחוננים לא נבנו על מנת לאבחן את כלל המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לילדים מחוננים ומצטיינים.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שלא חפץ שילדו ייבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, אינפורמציה על התכניות וטפסי פנייה מצויים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – תלמידים בעלי ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר לזהות בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם אפשר להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

צריכים אינפורמציה אודות תאריך מחוננים שלב ב? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה שחיפשתם.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

כדאי להביא גם את הילדים האחרים שהם אוהבים. כדאי לשתף את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

מבנה המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הינו תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

במטרה לעזור לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

בשלב הראשון, כל תלמידי השכבה יעברו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמועבר בבית הספר. בתום בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל הודעה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא ברשימת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים להגיש ערעור ומבקשים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

התלמיד יגיע מוכן נפשית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה אודות תאריך מחוננים שלב ב.

לרוב, ילדים מחוננים מקבלים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל יחסית עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר קיבלו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. לרוב, תלמידים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יתקיימו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולעיתים יזומנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כאשר מכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, בו זמנית מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב ב

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההזמנות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. מבחן מחוננים שלב ב' מתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר ואף הוא מועבר באופן קבוצתי.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

ההורים של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

בדרך כלל, אחוז מסויים מהתלמידים הניגשים למבחן של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אבל נבחנים בשל דרישה של ההורים, ולכן, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן הסינון האמיתי, הקובע מיהו מחונן. סביר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, ועל התלמיד לנחש מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה מוצאים בעיות מילוליות בחשבון.
    1. תרגילים מילוליים שאלות על פירוש מילים: בשאלות אלו, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. תרגילים בהם צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

כיצד מעוררים אצל הילד את היכולת הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. במטרה שהתלמיד יפנים את צורת החשיבה, הוא צריך לקרוא דוגמאות של פתרון תרגילים המופיעים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לחדד את צורת החשיבה.

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', לא מעט הורים מתחילים להיות עסוקים בנושא תאריך מחוננים שלב ב.

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. אם לא יעזרו לתלמידים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם ילדים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

עוד בנושא:

מבחני מחוננים כיתה ט

דוגמאות למבחני מחוננים כיתה ב שלב ב

מחוננים בכיתה

מי עובר מבחן מחוננים

הצלחה במבחני מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>