קטגוריות
Uncategorized

שאלון מחוננים שלב ב לדוגמא

שאלון מחוננים שלב ב לדוגמא

חוגי הכנה למבחנים לילדים מחוננים

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לקראת המבחן תהיה קלה ומהנה בשבילו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר משלב א'.

גם כאשר לומדים עם התלמיד בבית, מומלץ בחום להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה נעימה. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בפעילויות עם ילדים.

אם אתם צריכים אינפורמציה על שאלון מחוננים שלב ב לדוגמא הגעתם למקום הנכון.

הכרחי ממש ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא מתוחה. חשוב לתת לילדיכם כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את הבחינה.

בזמן ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו כיצד להתמודד עם השאלות. תרגול משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני מחונן"?

חשוב מאוד שתהליך ההכנה של הילד למבחני המחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. במטרה שההכנות יעברו ביעילות על הילד, מומלץ מאוד שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

ההתכוננות למבחן שלב א' מעניקה לילד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד יתכונן לשלב ב', יהיה לו כבר יותר קל בגלל שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. לפעמים, שווה לשלוח את הילד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

דרך טובה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. רצוי לתת לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לקנות בשבילו ערכה.

  • הכנה יום טרם המבחן: כדאי יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, פארק, או אפילו פיצרייה. חשוב שהילד ילך לישון מוקדם ערב הבחינה.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

שיטות לזהות אם ילדיכם אכן מחונן

מבחני המחוננים יתנהלו בשתי שלבים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית מסוימת על פי סף הקבלה שהוחלט.

ילדים מחוננים בגיל הרך יבחנו ויבדקו כל חפץ, ואף ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב מאוד להבין בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של הילד, ולאחר התייעצות איתם אפשר להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

אין לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" בסמוך למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

יש ילדים רבים נבונים, אבל לא כולם מחוננים. כאינדיקציה, אות למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – תלמידים המקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

איך לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

כאן תמצאו מידע רב אודות שאלון מחוננים שלב ב לדוגמא.

בזמן ההתכוננות לבחינה, מומלץ לשדר לשאר ילדי המשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. כדאי לשתף את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, ייעודו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

בשלב א', כל תלמידי הכיתה יעשו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') שמתקיים בבית הספר. בתום בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

על מנת לעזור לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

תוכניות העשרת ילדים מחוננים

במטרה לטפח את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות ייחודיות, שייעודן לתת העשרה לילדים מחוננים. כאשר מכינים תלמיד בעל יכולות למבחן המחוננים, למעשה מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

#p#כשיתבגר הילד, יהיה עליו לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

נושא שאלון מחוננים שלב ב לדוגמא הינו מעסיק לא מעט הורים בארץ.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהצבא ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סוג החשיבה הנצרכת. בשביל נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר המועבר יהיה פשוט עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. המבחן שלב ב מחוננים מתקיים דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף הוא מועבר באופן קבוצתי.

מבחן זה בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ואז מחולקות לתלמידים.

איתור המחוננים מתבצע בשלב ב'

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', ייבחרו אחוז מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

בדרך כלל, חלק נתון מהתלמידים הנרשמים למבחן של שלב א', לא בהכרח היה צריך לעשות כן, אך ניגשים בגלל דרישה מצד ההורים, ולכן, שלב ב' של מבחן המחוננים הוא מבחן הסינון הרלוונטי, המכריע מיהו באמת מחונן. ילדים שמצליחים בשלב א', מוכח שהם נבונים ומוכשרים.

מאילו חלקים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על הילד לגלות את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לנחש את המילה שתשלים את המשפט.
        1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה ישנן בעיות מילוליות בנושא חשבון.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך למצוא מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

כיצד מפתחים אצל הילד את החשיבה הנדרשת למבחן המחוננים

על מנת שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. כשהילד יפתח את צורת החשיבה הנדרשת למבחן, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם תרגילים מסוג זה.

ילדים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. במידה ולא עוזרים לתלמידים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם תלמידים עלולים לאבד עניין ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

תקופת מבחני המחוננים מאד רגישה ולרוב ההורים יש הרבה שאלות בנושא שאלון מחוננים שלב ב לדוגמא.

עוד בנושא:

גולות מבחן מחוננים כיתה ב

מבחנים לתלמידים מחוננים ומצטיינים

הכנה למבחן מחוננים כיתה ז

הכנה למבחן מחוננים כיתה ג

תרגול מבחן מחוננים שלב ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>