קטגוריות
Uncategorized

הכנה למבחני מחוננים שלב ב חינם

הכנה למבחני מחוננים שלב ב חינם

חוגי הכנה למבחנים לתלמידים מחוננים

יש להגיד לילד שאכן תהליך ההכנות הינו ארוך, אך התהליך שווה כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. חשוב לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את המבחן.

כשהוא מתכונן בעזרת ערכת הכנה, הילד מתרגל לסוג החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. מומלץ להעניק לתלמיד גם את החוג וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

  • התכוננות 24 שעות קודם הבחינה: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: גן שעשועים, פארק, או אפילו מסעדה. הכרחי שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא למבחן כריך, שוקולד ומים.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים להבין אודות הכנה למבחני מחוננים שלב ב חינם.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב ביותר לתת לילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חשוב מאוד שהילד יתכונן בדרך שיהיה לו חוויתי.

כאשר מכינים תלמיד לקראת מבחן המחוננים, זה יכול להיות חוויה נעימה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, היא יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

גם כאשר לומדים עם התלמיד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בפעילויות עם ילדים.

כשתלמיד באמת מחונן, הלמידה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת עבורו. אם התלמיד עובר קשיים בלמידה לקראת מבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אז על ההורים להסיק שהתהליך אינו כל כך מתאים לילד, ואולי עדיף שהילד לא יעמיק במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו טראומה.

דרכים להבין אם ילדיכם מחונן באמת

יש לא מעט תלמידים חכמים, אבל לא כולם מחוננים. ניתן לאתר סימנים ראשונים של מחוננות עוד כשהילד בגיל קטן מאד.

המבחנים יתבצעו בשני חלקים. מבחני המחוננים לא נבנו על מנת לאבחן את כלל המיומנויות של התלמידים, אלא כדי לאתר את הילדים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

אין לשלוח תלמיד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

חשוב לזכור שמטרתמבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב מאוד לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז מומלץ להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל נושא. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

טוב לרשום גם את שאר האחים שהם אוהבים. טוב לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

כאן תקראו מידע רב אודות הכנה למבחני מחוננים שלב ב חינם.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

בשלב ראשון, כל תלמידי הכיתה יעשו בוחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. מבחן מחוננים שלב א בודק במיוחד את נושאי הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם במקצוע החשבון.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות בכתב למורה הכיתה ולנמק את רצונם.

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשון של המבחן, ייעודו להעריך את רמת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הילד יגיע מוכן נפשית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב על הכנה למבחני מחוננים שלב ב חינם.

חלק ממסגרות העשרה למחוננים יועברו כחוג אחר הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כאשר מכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, בו זמנית מעניקים לו את הכלים להצליח במבחן הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המסיימים צבא ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם צורת החשיבה הנדרשת. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יוציאו ציונים גבוהים בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

לרוב, ילדים מחוננים מקבלים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר תרגלו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן שלב ב' בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות למבחן שלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

מבחן מחוננים שלב א' היה בשביל התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. אם בשלב א' של המבחן השאלות היו רק בנושאים כמו הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו המכריע

לרוב, חלק מסויים מהילדים הניגשים למבחן של שלב א', לא בהכרח מתאים לכך, אך ניגשים בגלל דרישה של ההורים, ולכך, שלב ב' של המבחן הינו מבחן האיתור הרלוונטי, הקובע מיהו באמת מחונן. אפשר להניח שתלמיד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יצליח לעבור גם את מבחן שלב א'.

על פי תוצאות מבחני שלב ב', יופנו חלק מהילדים לחוגים למחוננים ולמצטיינים.

אילו נושאים מכיל שלב ב' של מבחן המחוננים

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים שאלות על פירוש מילים: בחלק הזה, על התלמיד לבחור את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו כתוב משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.
        1. שאלות בחשבון חלק זה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה יש בעיות מילוליות בחשבון.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך לנחש מה הצורה החסרה. סדרות: מביאים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל הילד את היכולת הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בעניין הכנה למבחני מחוננים שלב ב חינם.

על מנת שהילד יצליח במבחן, על התלמיד לפתח צורת חשיבה מיוחדת. כאשר התלמיד יחדד את סגנון החשיבה הנדרשת לבחינה, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם תרגילים מסוג זה.

כאשר התלמיד יפתור שאלות פעם אחר פעם, הילד יוכל בטבעיות להתגבר על שאלות מסוג זה. אם לא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

עוד בנושא:

דוגמא מבחן מחוננים כיתה ג& 39

מבחני דוגמא מחוננים כיתה ב

סדנאות הכנה למבחני מחוננים כיתה ו

מה זה מבחן מחוננים

הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>