קטגוריות
Uncategorized

קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה

קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה

התמודדות עם הלמידה בצורת חוויה

רצוי להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

גם כשלומדים עם הילד בבית, מומלץ בחום לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לאופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. מומלץ לתת לילד גם את התכנית הכנה וגם לקנות עבורו ערכת הכנה.

יש להסביר לילד שאכן תהליך ההכנה הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה חווייתיות. קיימת חשיבות להעניק לילד כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושיש לו יכולת להצליח בבחינה.

אם אתם צריכים אינפורמציה על קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה הגעתם למקום הנכון.

שלב ההכנות של התלמיד, והלמידה המשותפת עם ההורים, מהווים אות האם התלמיד באמת מחונן. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

* חשיבות הלמידה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חיוני מאוד שהילד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

  • התכוננות 24 שעות טרם המבחן: מומלץ יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: גן שעשועים, פארק, או סתם פיצרייה. חשוב שילדיכם יישן מוקדם ערב הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

ישנה חשיבות גדולה ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר באופן חוויתי, ולא באופן קשה או מחייב. במטרה שההכנות יעברו בקלות על הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

מהו ילד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק עבורו?

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחן, רק על מנת להוכיח לכולם שבנם "גאון". לעיתים, קורה מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם מחונן, ולכן מכריחים אותו לעבור את התהליך שלא בצדק.

ישנם לא מעט תלמידים נבונים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע לפי מבחני איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

מכיוון שההשתתפות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו יעבור את המבחן יעדכן על כך במפורש בכתב. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ולאורך שנה זו הילד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. התובנה הלגיטימית היחידה שניתן להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לצרף את התלמיד לתכנית מיוחדת על פי סף הקבלה שנקבע.

ילדים מחוננים בגיל הרך יחקרו ויבדקו כל דבר, ואף ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. תלמידים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

איך להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות לבחינה

צריכים אינפורמציה אודות קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה? כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

כדאי להביא גם את הילדים האחרים לחוגים שהם אוהבים. כדאי לשתף את ילדיכם האחרים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למורה הכיתה ולנמק את רצונם.

תוכן המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הינו ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

מבחן שלב א' נועד לעזור לסגל בית הספר לאתר את הילדים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. בסוף בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת הילדים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הכנה למבחן מחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

על מנת להעצים את הילדים המחוננים, הקימה מדינת ישראל מסגרות ייחודיות, שנועדו לתת העשרה לילדים מחוננים. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו מידע חשוב על קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה.

לרוב, תלמידים מחוננים מוציאים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הבסיסית הנדרשת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

אחד מהקשיים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם צורת החשיבה הנצרכת. עבור נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. מבחן שלב ב' מועבר באמצעות גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם הוא מועבר באופן קבוצתי.

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן א', הוא מאתגר יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית בלחץ של זמן. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

שלב ב': המבחן האמיתי אחרי שלב א'

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

מבחן מחוננים שלב א' היה סינון די ראשוני. ילדים שמצליחים בשלב א', הם בעלי יכולות ומוכשרים.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילים מילוליים תרגילים על משמעות מילים: בחלק הזה, על הילד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. השלמת משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על התלמיד לגלות את המילה המשלימה את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והילד צריך לנחש מה הצורה החסרה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. תרגילי חשבון חלק זה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות של חשבון.

כיצד לפתח אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת למבחן מחוננים

במטרה שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, על התלמיד לפתח יכולת חשיבה מסוימת. על מנת שהילד יבין את צורת החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרונות שיש בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את צורת החשיבה.

כשהתלמיד יפתור שאלות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בטבעיות להתגבר על תרגילים מסוג זה. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהתעסק במעשי שטות.

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בעניין קורס הכנה למבחן מחוננים כיתה ו אור יהודה.

עוד בנושא:

מבחנים למחוננים כיתה ב

הבנת הנקרא מבחן מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ו לדוגמא

מבחן איתור מחוננים כיתה ג שלב 1

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א דוגמא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>