קטגוריות
Uncategorized

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב

הכנה נפשית של הילד למבחני מחוננים

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם להבין על דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב.

  • הכנה יום קודם הבחינה: מומלץ יום קודם מועד המבחן, שהתלמיד לא יתכונן כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, קניון, או אפילו מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד למבחן בסנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

חשוב מאוד שתהליך ההכנה יעבור באווירה רגועה ולא מתוחה. יש לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

כשילד באמת מחונן, ההכנה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

ההתכוננות למבחן שלב א' מעניקה לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר נוח משום שהוא כבר עבר את שלב ההתמודדות הראשונית. לפעמים, מומלץ לרשום את הילד לחוג שמלמד את הילד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

גם כאשר לומדים עם התלמיד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

כשהוא מתכונן מתוך ערכת הכנה, התלמיד מתרגל לאופן החשיבה עליה מתבססות השאלות של המבחנים. אין סתירה בין החשיבות של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

בזמן ההכנה, ההורה מסייע לילד, ומכוון אותו איך להתמודד עם השאלות. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, ואף נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, זה יכול להיות חוויה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, היא יכולה להיות גם טראומה עבורו. על מנת ששלב ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ ביותר שכל תהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

שיטות לדעת אם ילדיכם אכן מחונן

מאפיין אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

מכיוון שההשתתפות במבחנים (שלב א' ושלב ב') היא רשות ולא חובה, הורה שאינו מעוניין שילדו ייבחן יעדכן על כך במפורש בכתב. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (שימו לב, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

המבחנים יתבצעו בשני חלקים. המבחנים לא תוכננו על מנת לאבחן את כלל המיומנויות של הילדים, אלא כדי לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לילדים מחוננים ומצטיינים.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק צעצועים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בגלל חיבתם לספרים.

יש לא מעט ילדים חכמים, אך לא כולם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – תלמידים שמקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחן, רק על מנת להוכיח לכולם שבנם "מחונן". חשוב מאוד לאתר בגיל צעיר האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז ורק אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ולאחר התייעצות איתם אפשר לפתוח תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

כיצד לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות לבחינה

ביום שלפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב.

לאורך ימי ההכנות לבחינה, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים חכמים ובעלי כשרונות. מומלץ לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

בשלב א', כל ילדי הכיתה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. בסוף בדיקת הבוחנים, כל ההורים מקבל תשובה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, ייעודו לבדוק את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. התלמיד יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו תרגילים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ורוצים להגיש ערעור ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב למחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

כדי לעזור לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הכנה למבחני המחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

במטרה להעשיר את התלמידים המחוננים, הקימה המדינה תוכניות מיוחדות, שמטרתן לתת העשרה לילדים מחוננים. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

נושא דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב הינו מטריד הורים רבים בארץ.

בדרך כלל, ילדים מחוננים מקבלים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי קל יחסית עבור תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

אחד מהמכשולים של הצעירים המסיימים צבא ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. עבור ילדים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר המועבר יהיה פשוט עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג זה בצעירותם.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן זה בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההפניות למבחני שלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לתלמידים.

שלב א' של מבחן המחוננים היה עבור הילד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. מבחן שלב ב' מתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה ייערך במתכונת קבוצתית.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

שלב א' של הבחינה היה סינון די ראשוני. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', הם חכמים ומוכשרים.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. שאלות חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה מוצאים בעיות מילוליות של חשבון.
        1. תרגילים מילוליים שאלות על פירוש מילים: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מציגים לילד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. על התלמיד למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל התלמיד את צורת החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן המחוננים

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים לחשוב על הנושא דוגמא למבחן מחוננים כיתה ב.

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. המדינה הוציאה לפועל תוכניות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

יכולת חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. במטרה שהילד יפנים את סוג החשיבה, עליו לעבור על דוגמאות של פתרון תרגילים שיש בערכות הכנה, וכך לחדד את החשיבה.

עוד בנושא:

מחוננים כיתה ב שלב ב

בחינות מחוננים

מחוננים בחשבון כיתה א

מבחן מחוננים של ב

איתור מחוננים כיתה א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>