קטגוריות
Uncategorized

סימולציה מבחן מחוננים

סימולציה מבחן מחוננים

הכנה נפשית של הילד למבחן המחוננים

ההכנה למבחן שלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכשהתלמיד ילמד לשלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. חשוב ביותר שהילד ילמד באופן שיהיה לו חוויתי.

ישנם גופים ומכונים שונים, המציעים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המועברים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בעבודה עם ילדים.

  • הכנה 24 שעות טרם המבחן: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא יתכונן לבחינה. במקום זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, פארק, או אפילו מסעדה. חשוב שהילד ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני המבחן.
  • יום המבחן: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לדאוג שילדיכם יביא לבחינה סנדוויץ', שוקולד ומים.

כאשר הוא לומד מתוך ערכת הכנה, הילד מתרגל לסוג החשיבה עליה מובנות השאלות של בחינות מחוננים. לא קיימת סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן לאיתור מחוננים, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. מומלץ בחום לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

יש להסביר לילד שאכן תהליך ההכנות הינו ארוך, אבל זה כדאי כי לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה חווייתיות. קיימת חשיבות לתת לילדיכם לאורך כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל להצליח בבחינה.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. לימוד משותף מהווה זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה הזדמנות לבדוק: "האם אני מחונן"?

כאשר ילד באמת מחונן, ההכנה לקראת הבחינה תהיה קלה ומהנה בשבילו. מבחן לאיתור מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם לדעת על סימולציה מבחן מחוננים.

מבחן לאיתור מחוננים: אך ורק כשהתלמיד באמת מחונן?

לא כדאי שההורים יכפו על בנם תהליך של הכנות למבחן, רק כדי להוכיח לכל העולם שבנם "מחונן". חשוב ביותר לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז ורק אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע מסלולים ייחודיים לטיפוח ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המבחנים לא תוכננו על מנת לאבחן את פרופיל המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

יש תלמידים רבים חכמים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לזהות רמזים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

אין לשלוח תלמיד חולה למבחנים, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לסגל בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל נושא. תלמידים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

איך לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

יום קודם למבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

מחפשים אינפורמציה על סימולציה מבחן מחוננים? כאן באתר מחוננים תמצאו את כל מה שחיפשתם.

לאורך ימי ההתכוננות למבחן, מומלץ לתת לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. מומלץ לערב את האחים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א'

כדי לעזור לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של המבחן, מטרתו לבדוק את רמת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

בשלב ראשון, כל ילדי הכיתה יעברו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מועבר בבית הספר. מבחן מחוננים שלב א בודק בעיקר את נושאי הבנת הנקרא של התלמידים ואת כישוריהם במקצוע החשבון.

התלמיד יגיע מוכן נפשית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה אודות סימולציה מבחן מחוננים.

מרבית התלמידים המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בדרך כלל, תלמידים מחוננים יקבלו ציונים גבוהים בפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כאשר יגדל הילד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

חלק מתוכניות העשרה למחוננים יועברו כחוג אחר הצהריים, ולעיתים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כשמכינים ילד בעל יכולות למבחן המחוננים, בו זמנית נותנים לו את הכלים להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' התרגילים היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן זה בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של התלמידים. ההפניות למבחני שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

איתור המחוננים נערך בשלב ב'

על פי תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו חלק מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

בדרך כלל, אחוז מסויים מהילדים הניגשים למבחן של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אבל נבחנים בעקבות דרישה של ההורים, ולכן, שלב ב' של המבחן הוא מבחן הסינון האמיתי, הקובע מיהו מחונן. אפשר להניח שתלמיד שלא מחונן או חכם מעל הממוצע, לא יקבל ציון עובר גם את מבחן שלב א'.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה ישנן בעיות מילוליות בחשבון.

 

    1. צורות יחסים בין צורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והילד צריך למצוא מה הצורה החסרה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות מילים ופירושם: בחלק הזה, על הילד לבחור את המשמעות המתאימה למילה נתונה. השלמת משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על התלמיד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.

איך לעורר אצל הילד את צורת החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

בשביל שהילד יצליח במבחן, על התלמיד לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. כשהילד יפתח את סגנון החשיבה הנדרשת לבחינה, הילד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים מסוג זה.

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לחשוב על הנושא סימולציה מבחן מחוננים.

כשהילד יפתור תרגילים שוב ושוב, התלמיד יוכל בטבעיות להתמודד עם שאלות מסגנון זה. מדינת ישראל הוציאה לפועל תוכניות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

עוד בנושא:

מבחן מחוננים שלב ראשון שאלות לדוגמא

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב

המלצה לספר הכנה למבחן מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב pdf

מבחני מחוננים מבחן לדוגמא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>