קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב ב תאריך

מבחן מחוננים שלב ב תאריך

התכוננות למבחן לאיתור מחוננים

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לכוון את הילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז הילד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. חשוב ביותר שהילד יתכונן באופן שיהיה לו חוויתי.

כשתלמיד באמת מחונן, ההכנה לקראת הבחינה תהיה פשוטה ומענגת בשבילו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר משלב א'.

  • התכוננות יום טרם המבחן: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לכיף: אטרקציה, קניון, או אפילו פיצרייה. הכרחי שהילד יישן מוקדם ערב הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לצייד את הילד לבחינה בכריך, חטיף שוקולד ושתייה.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן המחוננים, זה יכול להיות חוויה נעימה עבור הילד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, ההכנה יכולה להוות גם טראומה עבור הילד. ניתן לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

קיימים אתרים ומכונים למיניהם, המקיימים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי מדריכים בדרך של משחקים, סדנאות וחוויות.

שיטה מעולה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. לא קיימת סתירה בין התרומה של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחן.

במהלך התרגול, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו כיצד לגשת אל השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, ואף נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

אם אתם מחפשים מידע על מבחן מחוננים שלב ב תאריך הגעתם לאתר הנכון.

חשוב להסביר לילד שבאמת תהליך ההכנה הינו ארוך, אבל זה כדאי כי אחרי שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. קיימת חשיבות לתת לילד כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

שיטות לזהות אם ילדיכם מחונן באמת

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעכב על בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים יבחנו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

ההגדרות הקשורות לקבוצות אוכלוסייה מיוחדות, מידע על התכניות וטפסי פנייה נמצאים בפורטל הורים למחוננים ולמצטיינים: https://parents.education.gov.il/prhnet/gifted בדרך כלל, אות למחוננות נקבע על פי רמת איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. לעיתים, ייתכן מצב בו הילד לא מתאים לתוכניות המחוננים, אבל ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

מאחר שהנוכחות במבחני המחוננים (שלב א' ושלב ב') היא זכות ולא מאולצת, הורה שאינו מעוניין שילדו יעבור את המבחן יודיע על כך במפורש בכתב. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

המבחנים יתנהלו בשתי שלבים. המבחנים לא תוכננו על מנת להעריך את מגוון הכישורים של הילדים, אלא כדי לבחור את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

איך להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות לבחינה

כאן תמצאו מידע רב אודות מבחן מחוננים שלב ב תאריך.

במהלך תקופת ההכנות למבחן, חשוב לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ובעלי כשרונות. כדאי לשתף את ילדיכם האחרים עד כמה שניתן בלימוד למבחן.

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משותף.

מבנה מבחן מחוננים כיתה ב שלב א

תוכן המבחן שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, ייעודו להעריך את מידת היכולת של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הילד מסוגל לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא ילד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב הראשון, כל תלמידי הכיתה יעברו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמועבר בבית הספר. בתום בדיקת הבוחנים, כל הורה מקבל הודעה אם התלמיד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת התלמידים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומבקשים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולהסביר את סיבותיהם.

כדי לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות למבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הכנה למבחן מחוננים = הכנה מוקדמת למבחן הפסיכומטרי

רוב הילדים המחוננים יתמידו כשיגדלו בלימודים גבוהים. לרוב, ילדים מחוננים יוציאו ציונים גבוהים במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

הורים יקרים! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה על מבחן מחוננים שלב ב תאריך.

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון גבוה בבחינת הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הבסיסית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו כחוג אחר הצהריים, ולפעמים יזומנו הילדים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. על מנת לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים מבחנים שייעודם איתור מחוננים.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן א', הוא מאתגר יותר, ודורש התמודדות מחשבתית תחת לחץ זמן. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב א' היה עבור התלמיד אינדיקציה מהו מבחן מחוננים. השלב השני של המבחן מתקיים באמצעות מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן המחוננים שלב ב' הינו הקובע

בדרך כלל, אחוז נתון מהילדים הנרשמים למבחן של שלב א', לא תמיד היה צריך לעשות כן, אך נבחנים בגלל דרישה מצד ההורים, ולכך, שלב ב' של הבחינות הוא מבחן הסינון הרלוונטי, הקובע מיהו באמת מחונן. תלמידים שעוברים את שלב א', מוכח שהם בעלי יכולות ומוכשרים.

ההורים של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים הודעה לגבי התאמה או לא לתכנית.

מבנה המבחן למחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מכיל את הנושאים הבאים:

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין הצורות: מובאים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך לנחש מה הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מציגים לתלמיד סדרת צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. התלמיד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון חלק זה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה יש בעיות מילוליות בנושא חשבון.
    1. תרגילים מילוליים שאלות על פירוש מילים: בחלק הזה, על התלמיד לנחש את הפירוש המתאים למילה מסוימת. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

כיצד מפתחים אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן המחוננים

תלמידים מחוננים יכולים להיות העתיד של מדינתנו. במידה ולא יעזרו לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם תלמידים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

על מנת שהילד יצליח במבחן, על הילד לפתח צורת חשיבה מסוימת. כאשר הילד יחדד את סגנון החשיבה הנזקקת למבחן, התלמיד יצליח לפתור פעם אחר פעם שאלות מסוג זה.

כשילד מתקרב לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים להיות עסוקים בנושא מבחן מחוננים שלב ב תאריך.

עוד בנושא:

מבחנים לאיתור מחוננים בעיות בלתי מילוליות

מבחן מחוננים כיתה ט לדוגמא

דוגמאות למבחני מחוננים כיתה ב בחינם

מבחן מחוננים כיתה ב שלב ב באינטרנט

מבחן איתור מחוננים כיתה ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>