קטגוריות
Uncategorized

מבחני צורות לילדים מחוננים שלב ב

מבחני צורות לילדים מחוננים שלב ב

הילד מתכונן נפשית למבחן המחוננים

כשילד מתכונן למבחן מחוננים, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת בצורה לא נכונה, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבורו. מומלץ לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מעניינות.

כשילד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומהנה בשבילו. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

מומלץ להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

יש להגיד לילד שבאמת תהליך ההכנות הינו ארוך, אבל זה כדאי כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות מתוכניות העשרה מרתקות. חשוב להעניק לילד כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושהוא מסוגל להצליח במבחן.

גם כשלומדים עם התלמיד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה כיפית. חוגי הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בדרך של שעשועים, סדנאות וחוויות.

שיטה מעולה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. אין סתירה בין החשיבות של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שרציתם להבין על מבחני צורות לילדים מחוננים שלב ב.

ההתכוננות למבחן שלב א' מעניקה לתלמיד הבנה מהו מבחן מחוננים, וכאשר התלמיד יעבור הכנה למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר קל בגלל שהוא כבר עבר את שלב ההסתגלות הראשונית. לעיתים, כדאי לרשום את התלמיד לחוג שמלמד את הילד לפתור את המבחנים הללו בצורת משחקים.

  • הכנה 24 שעות טרם הבחינה: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, קניון, או סתם מסעדה. חשוב שילדיכם ילך לישון מוקדם ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יצליח במבחן. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ושתייה.

דרכים לדעת אם ילדיכם מחונן באמת

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנה למבחני מחוננים, רק כדי להוכיח לכולם שבנם "גאון". חשוב ביותר לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם מזהים אותות מחוננות אז ורק אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם מומלץ להתחיל בהכנות למבחן המחוננים.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. תלמידים מחוננים יקבלו בגיל מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

ישנם לא מעט ילדים נבונים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. ניתן לזהות סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

מאפיין אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

המבחנים יתנהלו בשתי שלבים. מבחני המחוננים לא תוכננו כדי לאבחן את פרופיל הכישורים של התלמידים, אלא על מנת לבחור את הילדים בעלי הכושר הכללי המפותח ביותר לתכניות לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

אין טעם לשלוח תלמיד חולה למבחנים, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער הטבעי הקיים בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, יהיה עליכם להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

איך לנהוג עם שאר ילדי המשפחה בעת ההכנות למבחן

כדאי לרשום גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם אוהבים. כדאי לערב את האחים כמה שיותר בהכנות למבחן.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

צריכים אינפורמציה על מבחני צורות לילדים מחוננים שלב ב? כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

מבנה הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט שקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא אף פעם, ולראות איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהסיק מסקנות. ילד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

בשלב הראשון, כל תלמידי השכבה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מתקיים בבית הספר. בסוף בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל הודעה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת התלמידים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מורה הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

הכנה למבחן מחוננים = הכנה מקדימה למבחן הפסיכומטרי

#p#כשיגדל הילד, הוא יצטרך לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות עבור מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מרבית המחוננים יתמידו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. לרוב, תלמידים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

במטרה להעצים את הילדים המחוננים, הקימה מדינת ישראל תוכניות ייחודיות, שנועדו לתת העשרה לילדים מחוננים. על מנת לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שייעודם איתור מחוננים.

נושא מבחני צורות לילדים מחוננים שלב ב הינו מטריד הורים רבים בארץ.

שלב ב' של מבחן המחוננים

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. המבחן שלב ב מחוננים מועבר דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר ואף הוא ייערך במתכונת קבוצתית.

מבחן שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הוא מורכב יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ של זמן. ההזמנות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

מבחן המחוננים שלב ב' הינו הקובע

שלב א' של הבחינה היה סוג של סינון ראשון. תלמידים שמצליחים בשלב א', הינם חכמים ומוכשרים.

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', יופנו חלק מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מכיל את החלקים הבאים:

        1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה ישנן בעיות מילוליות בחשבון.

 

    1. צורות קשרים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. במקום השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך למצוא מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך לפענח מהו העיקרון של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות תרגילים על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. שאלות בהן יש צורך להשלים משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

איך מפתחים אצל התלמיד את החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן המחוננים

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד לחוצה ולהורים יש הרבה שאלות בנושא מבחני צורות לילדים מחוננים שלב ב.

כשהתלמיד יפתור בעיות פעם אחר פעם, התלמיד יוכל בפשטות להתמודד עם שאלות מסוג זה. אם לא עוזרים לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם תלמידים עלולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשים שטותיים.

צורת חשיבה לוגית היא זו שהופכת את התלמיד למחונן. על מנת שהילד יבין את צורת החשיבה, הוא צריך ללמוד דוגמאות של פתרונות המופיעים בערכות הכנה מקצועיות, וכך לפתח את החשיבה.

עוד בנושא:

תאריך מחוננים שלב ב

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ט

מבחנים לילדים מחוננים בכיתה ב

כיתה ד מחוננים

מבחני מחוננים מבחן לדוגמא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>