קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים שלב א pdf

מבחן מחוננים שלב א pdf

ההכנה למבחן: אינדיקציה להורים

כאשר תלמיד באמת מחונן, הלמידה לקראת הבחינה תהיה פשוטה ומהנה עבורו. מבחן מחוננים שלב ב' מאתגר ומורכב יותר מאת בחינת מחוננים שלב א.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, חשוב לשבת איתו ביחד, ולפתור איתו את התרגילים בצורה כיפית. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מועברים על ידי אנשי צוות בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

יש להגיד לילד שאמנם יש הרבה הכנה שעליו לעבור, אבל זה כדאי כי אחרי שיעבור את המבחן בהצלחה, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. יש לעזור לילד ללמוד את החומר בשמחה ובאופן רגוע.

חשוב ביותר ששלב ההכנות של הילד למבחני המחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא באופן קשה או מחייב. ניתן לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

  • התכוננות 24 שעות קודם המבחן: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, קניון, או אפילו פיצרייה. הכרחי שילדיכם יישן בשעה מוקדמת ערב המבחן.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר טובה ביום המבחן. יש להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו הרגשה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ושתייה.

ההתכוננות למבחן שלב א' נותנת לילד הפנמה מהו מבחן מחוננים, וכאשר הילד יתכונן למבחן מחוננים שלב ב', יהיה לו כבר יותר פשוט משום שהוא כבר חווה את שלב ההתמודדות הראשונית. לפעמים, שווה לרשום את הילד לחוג שמכשיר את הילד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

דרך טובה בה תלמיד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כשהילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. לא קיימת סתירה בין התרומה של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחנים.

אם אתם מחפשים אינפורמציה אודות מבחן מחוננים שלב א pdf הגעתם למקום הנכון.

מומלץ להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם מעניק להורה אפשרות לבדוק: "האם אני גם מחונן"?

דרכים להבין אם ילדיכם אכן מחונן

יש ילדים רבים נבונים, אבל זה לא אומר שהם מחוננים. כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – ילדים שמקבלים ציון 130 ויותר, מוגדרים כילדים שיכולים להיכנס להגדרת מחוננים.

תינוקות מחוננים מגלים עניין וסקרנות בכל נושא. ילדים מחוננים נהינים ללמוד, ובמיוחד מתענגים לקרוא.

אגף המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע תכניות ייחודיות להעשרת ילדים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. התובנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לצרף את הנבחן לתכנית נתונה לפי סף הקבלה שנקבע.

לא כדאי שההורים יאלצו את בנם תהליך של הכנות למבחן, רק כדי להוכיח לכל העולם שבנם "מחונן". לעיתים, קורה מצב בו התלמיד לא מתאים למסלול של מחוננים, אך ההורים רוצים להוכיח שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא נטייה להתעכב על בעיות חשבוניות.

אין טעם לשלוח תלמיד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לילדים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך פנייה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בזמן ההכנות למבחן

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משותף.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים שלב א pdf.

במהלך תקופת ההכנות למבחן, מומלץ לשדר לילדים האחרים במשפחה הרגשה שהם ילדים נבונים ומוכשרים. טוב לתת לילדים האחרים לנסות גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

במטרה לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', טוב להבין את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

בשלב ראשון, כל תלמידי הכיתה יעברו בוחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') אשר מועבר בכיתה. בסוף בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל הודעה אם התלמיד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא מופיע ברשימת הילדים המוזמנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של תלמיד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ורוצים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', צריכים לפנות דרך מכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את רצונם.

תוכן המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן ל- 2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו להעריך את רמת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולבחון איך הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שיש לו חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהמכשולים של הצעירים המסיימים צבא ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סוג החשיבה הנצרכת. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה פשוט עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג זה בילדותם.

הורה יקר! כאן באתר mechunanim.co.il תמצאו אינפורמציה חשובה אודות מבחן מחוננים שלב א pdf.

על מנת לטפח את הילדים המחוננים, השיקה מדינת ישראל מסגרות מיוחדות, שמטרתן לתת העשרה לילדים מחוננים. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כשהם גדלים. הלימוד למבחן הפסיכומטרי קל יחסית עבור תלמידים מחוננים, משום שהם כבר תרגלו את החשיבה הראשונית הנצרכת בשביל הצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מבחן מחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. אם בשלב א' של המבחן התרגילים היו רק בנושאים כגון הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אזי בשלב ב' מופיעות גם שאלות בנושאים של חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן שלב ב' בודק את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההפניות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו המכריע

על סמך תוצאות מבחני שלב ב', יופנו אחוז מהילדים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

מבחן מחוננים שלב א' היה סוג של סינון ראשון. תלמידים שעוברים את שלב א', הם נבונים ומוכשרים.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. שאלות בחשבון חלק זה דומה לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה מוצאים שאלות מילוליות בחשבון.
        1. תרגילים מילוליים שאלות על פירוש מילים: בשאלות אלו, על הילד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו מובא משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.

 

    1. שאלות על צורות יחסים בין צורות: מוצגים לתלמיד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, ועל הילד למצוא מהי הצורה המתאימה. המשכת סדרה: מביאים לתלמיד סדרת צורות המופיעות לפי סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולהחליט מהי הצורה הנכונה המשלימה את הסדרה.

איך מעוררים אצל התלמיד את צורת החשיבה הנדרשת להצלחה במבחן מחוננים

ילדים מחוננים יכולים להיות העתיד של המדינה. מדינת ישראל הוציאה לפועל מסגרות המעצימות את היכולות של התלמידים המחוננים.

התקופה שבה מתקיימים מבחני המחוננים מאד רגישה ולהורים יש לא מעט שאלות בעניין מבחן מחוננים שלב א pdf.

חשיבה לוגית היא זו שהופכת את הילד למחונן. כשהתלמיד יפתח את סגנון החשיבה הנזקקת לבחינה, הילד יצליח לפתור שוב ושוב תרגילים אלו.

עוד בנושא:

מה זה מבחני מחוננים

מבחן מחוננים כיתה ב דוגמא

איתור מחוננים על יסודי

הכנה למבחן מחוננים כיתה ז

אימוןן למיבחן מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>