קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ג תאריך

מבחן מחוננים כיתה ג תאריך

חוגי הכנה למבחן לתלמידים מחוננים

  • התכוננות יום לפני הבחינה: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהתלמיד לא ילמד לבחינה. בזמן זה, יש לקחת את הילד לבלות: אטרקציה, קניון, או סתם פיצרייה. חשוב מאד שהילד יישן בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ושתייה.

כשילד באמת מחונן, הלמידה לקראת המבחן תהיה פשוטה ומענגת עבורו. במידה והילד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, ואינו מגלה עניין, אזי על ההורים להבין שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ואולי עדיף שהתלמיד לא יעמיק במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

* חשיבות העבודה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לתת לילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יתרגל לסגנון המבדקים ויגיע מוכן למבחן המחוננים. חיוני ביותר שהילד ילמד בדרך שיהיה לו נעים.

מומלץ להפוך את התרגול למבחן המחוננים לחוויית לימוד משותפת של ההורה והילד. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה הזדמנות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

יש להגיד לילד שאכן יש הרבה הכנה שהוא צריך לעבור, אבל זה כדאי כי לאחר שיצליח במבחן, הוא יוכל להינות ממסגרות העשרה מרתקות. חשוב להעניק לילד כל הזמן תחושה שהוא חכם, ושיש לו יכולת להצליח בבחינה.

חשוב מאוד ששלב ההכנה של הילד לקראת מבחני מחוננים יועבר מתוך תחושת חוויה של הילד, ולא מתוך תחושת כפייה. ניתן לרשום את ילדיכם לחוג שתוכנו הוא משחקים ופעילות, ולקנות ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

אתר mechunanim.co.il: כל מה שאתם צריכים להבין על מבחן מחוננים כיתה ג תאריך.

דרך יעילה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. לא קיימת סתירה בין התרומה של חוג הכנה למבחן מחוננים לבין ערכת הכנה למבחנים.

קיימים גופים ומכונים שונים, המציעים תוכניות הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים מיוחדים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המומחים בפעילויות עם ילדים.

מבחן מחוננים – רק כשהילד באמת מחונן?

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב מאוד לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים אותות מחוננות אז ורק אז כדאי לפנות אל צוות ההוראה של התלמיד, ולאחר התייעצות איתם מומלץ לפתוח בהכנות למבחן המחוננים.

אגף המחוננים והמצטיינים מטעם משרד החינוך מפעיל תכניות ייחודיות להעשרת תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים שונים. המסקנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לקבל את התלמיד לתכנית נתונה על פי סף הקבלה שנקבע.

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא נטייה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל דבר. ילדים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "אוכל ספרים", בעקבות אהבתם לספרים.

לא מועיל לשלוח ילד שלא מרגיש טוב לבחינות, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, ההמלצה היא לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה הבאה הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

יש תלמידים רבים חכמים, אך לא כולם מחוננים. בדרך כלל, רמז למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – תלמידים בעלי ציון 130 ויותר, מוגדרים כתלמידים שיכולים להיות מחוננים.

כיצד לנהוג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות לבחינה

מומלץ להביא גם את הילדים האחרים לפעילויות שהם מחבבים. כדאי לתת לשאר האחים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך ערכת ההכנה לבחינה.

יום קודם למבחן, טוב לצאת עם כל בני המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תקראו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים כיתה ג תאריך.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

בשלב א', כל תלמידי הכיתה יעברו מבחן סינון ראשון (מבחן שלב א') אשר מועבר בבית הספר. בתום בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל הודעה אם הילד עבר בהצלחה במבחן שלב א', ואם הוא מופיע בקבוצת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

הורים של ילד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ורוצים שילדם יופנה בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למורה הכיתה ולהסביר את רצונם.

מבנה המבחן שלב א' מתחלק רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של תלמיד מחונן, היא הבנה מעולה של התוכן שהוא קורא. הוא יכול לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון איך הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהסיק מסקנות. תלמיד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

כדי לסייע לילד להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להבין את המבנה מבחני המחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן פסיכולוגית לקורס הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי ומתכנים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. עבור ילדים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, מהסיבה שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם מאחר שכבר עברו הכנה מסוג זה בילדותם.

במטרה לטפח את הילדים המחוננים, השיקה המדינה מסגרות ייחודיות, שמטרתן להעניק העשרה לילדים מחוננים. על מנת לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

#p#כאשר יתבגר הילד, יהיה עליו לתרגל את אותה חשיבה במהלך ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. הלימוד למבחני הפסיכומטרי קל בשביל ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הבסיסית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

הורה יקר! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא אינפורמציה חשובה אודות מבחן מחוננים כיתה ג תאריך.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן מחוננים שלב ב' שונה מהמבחן הראשון, הינו מאתגר יותר, ודורש התמודדות אינטלקטואלית בלחץ של זמן. ההזמנות לשלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לתלמידים.

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. אם בשלב א' השאלות היו רק בנושאים של הבנת הנקרא מבחן מחוננים וחשיבה כמותית, אז בשלב ב' יהיו גם שאלות בנושאי חשיבה צורנית וידע כללי.

מבחן מחוננים שלב ב' הינו המכריע

על סמך תוצאות מבחני מחוננים שלב ב', יופנו חלק מהתלמידים לתכניות למחוננים ולמצטיינים.

שלב א' של המבחן היה סוג של סינון ראשון. סביר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את שלב א'.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של מבחן מחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בתרגילים אלו, על התלמיד לבחור את הפירוש המתאים למילה נתונה. שאלות בהן צריך להשלים משפטים: בשאלות אלו כתוב משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לבחור את המילה שתשלים את המשפט.
        1. שאלות בחשבון החלק הזה זהה בסגנונו לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה מוצאים שאלות מילוליות של חשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך לנחש מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי נתון ביניהן. הילד צריך למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.

כיצד לעורר אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן מחוננים

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולרוב ההורים יש לא מעט שאלות בנושא מבחן מחוננים כיתה ג תאריך.

על מנת שהתלמיד יצליח במבחן, על הילד לפתח יכולת חשיבה מיוחדת. על מנת שהתלמיד יפנים את סוג החשיבה, הוא צריך לעבור על דוגמאות של פתרונות הקיימים בערכות הכנה, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. במידה ולא עוזרים לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל העצום שבהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהעסיק את עצמם במעשי שטות.

עוד בנושא:

חוג הכנה מחוננים

באיזה גיל יש מבחני מחוננים

דוגמא מבחן מחוננים כיתה ב

מבחן מחוננים כיתה ב חשבון

מבחן מחוננים מועד ב תשעז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>