קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב תאריך

מבחן מחוננים כיתה ב תאריך

התמודדות עם הלמידה בצורת חוויה

הכרחי ממש ששלב ההכנות יהיה באווירה רגועה ולא לחוצה. חשוב לתת לילד לאורך כל הזמן הרגשה שהוא מבריק, ושהוא מסוגל לעבור בהצלחה את הבחינה.

* חשיבות העבודה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד ללמוד שוב ושוב מתוך ערכות ההכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז הילד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן לבוחן. חשוב ביותר שהילד ילמד באופן שיהיה לו נעים.

גם כאשר לומדים עם הילד בבית, חשוב להתיישב איתו ביחד, ולפתור איתו את השאלות בצורה נעימה. חלק מתוכניות הכנה למבחן מחוננים, הם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי מדריכים מקצועיים המתמחים בעבודה עם ילדים.

אם אתם מחפשים מידע על מבחן מחוננים כיתה ב תאריך הגעתם למקום הנכון.

דרך יעילה בה ילד יכול ללמוד היטב למבחן מחוננים, היא כאשר הילד מתיישב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה טובה. רצוי להעניק לתלמיד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

כשילד מתכונן לפני מבחן, ההכנה יכולה להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה נעשית באופן לא נכון, היא יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. על מנת ששלב ההכנה יהיה נעים עבור הילד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יהיה בצורת חוויה.

  • התכוננות 24 שעות קודם הבחינה: כדאי יום לפני מבחן המחוננים, שהילד לא יתכונן כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד להינות: אטרקציה, פארק, או אפילו פיצרייה. הכרחי שילדיכם ילך לישון בשעה מוקדמת בלילה שלפני הבחינה.
  • יום הבחינה: חשוב להכין עבור הילד ארוחת בוקר טובה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו הרגשה שהוא יעבור את המבחן בהצלחה. כדאי לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ומים.

כאשר ילד באמת מחונן, ההכנה לפני הבחינה תהיה קלה ומהנה בשבילו. אם הילד מתקשה בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להסיק שהתהליך אינו כל כך מתאים עבור הילד, ומוטב שהילד לא יעמיק במה שקשה מדי עבורו, ועלול להוות לו חוויה שלילית.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומכוון אותו איך לגשת אל השאלות. תרגול משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם נותן להורה אפשרות לשאול: "האם אני מחונן"?

מהו ילד מחונן והאם המבחנים לאיתור מחוננים הינם רק בשבילו?

אין טעם לשלוח ילד שלא מרגיש טוב למבחנים, ובמצב של מחלה במבחן שלב א', יש להודיע על כך לצוות בית הספר. אם ילדכם "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו ילדכם יוכל לצמצם את הפער ההגיוני שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והציונים יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על כך בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

יש לא מעט תלמידים חכמים, אך זה לא אומר שהם מחוננים. בדרך כלל, אות למחוננות נקבע על פי מבחני איי קיו – ילדים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיות מחוננים.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל דבר, וגם ינסו לפרק חפצים במטרה לחקור אותם. ילדים מחוננים יקבלו בשלב מוקדם את הכינוי "תולעת ספרים", בעקבות חיבתם לספרים.

המבחנים יתנהלו בשתי שלבים. מבחני המחוננים לא נבנו על מנת להעריך את כלל הכישורים של התלמידים, אלא על מנת לאתר את התלמידים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לחוגים לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

יש לשים לב שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא טובת הילד ולא טובת ההורים. חשוב ביותר לאתר בגיל צעיר האם לילד יש נטייה למחוננות, ורק אם רואים סימני מחוננות אז ורק אז כדאי להתייעץ עם צוות ההוראה של התלמיד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות לבחינה

ביום שלפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים כיתה ב תאריך.

טוב לרשום גם את הילדים האחרים לחוגים שהם אוהבים. כדאי לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

במטרה לסייע לילד להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', כדאי להכיר את המבנה מבחנים למחוננים ומאילו חלקים הם מורכבים.

המבחן הראשון נועד לעזור לסגל בית הספר לבחור את התלמידים בעלי היכולת הגבוהה ביותר בכיתה. לאחר בדיקת המבחנים, כל הורה מקבל תשובה אם הילד קיבל ציון עובר במבחן שלב א', ואם הוא נכלל או לא בקבוצת הילדים המופנים למבחן מחוננים שלב ב כיתה ב.

תוכן הבחינה שלב א' מתחלק בדרך כלל לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא הבנה מעולה של הטקסט שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים בצורה טבעית. לכן, החלק הראשון של המבחן, מטרתו להעריך את מידת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולהשיב על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה מעולם, ולבחון כיצד הילד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית מצוינת. הוא מסוגל לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. תלמיד מחונן, הוא ילד שבעתיד יהיה מסוגל ללמוד בהצלחה את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: בדרך כלל, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אבל יהיו גם מבדקים בסדרות חשבוניות.

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ורוצים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל מקרה לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

הילד יגיע מוכן נפשית לקורס הפסיכומטרי כשיתבגר

הורים יקרים! כאן באתר מחוננים תוכלו למצוא מידע חשוב אודות מבחן מחוננים כיתה ב תאריך.

אחד מהמכשולים של הצעירים המשתחררים מהשירות צבאי וחפצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתקלות הראשונית עם סוג החשיבה הנצרכת. עבור נערים מחוננים, שלב ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה מהנה, משום שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם אחרי שעברו הכנה מסוג דומה בצעירותם.

מספר תוכניות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו התלמידים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. כדי לזהות תלמידים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

לרוב, תלמידים מחוננים מקבלים ציון מכובד במבחן הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחן הפסיכומטרי פשוט עבור ילדים מחוננים, בגלל שהם כבר קיבלו את החשיבה הבסיסית הנצרכת בשביל הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

שלב ב' של מבחני המחוננים הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל יותר נושאים. המבחן שלב ב מחוננים מתקיים דרך מכון חיצוני לבית הספר ואף מבחן זה מועבר באופן קבוצתי.

מבחן מחוננים שלב ב' שונה ממבחן א', הינו קשה יותר, ודורש התמודדות מחשבתית בלחץ זמן. ההזמנות לשלב ב' יגיעו מהמכון החיצוני ולאחר מכן מחולקות לילדים.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

ההורים של כל הנבחנים יקבלו לקראת סוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

שלב א' של מבחן המחוננים היה רק סינון ראשוני. אפשר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יצליח לעבור גם את מבחן שלב א'.

מבנה מבחן המחוננים שלב ב'

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

 

    1. צורות קשרים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. במקום השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך למצוא מהי הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לתלמיד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה הנכונה שמשלימה את הסדרה.
    1. שאלות בחשבון חלק זה זהה בסגנונו לחלק החשבון בשלב א'. בחלק זה יש בעיות מילוליות בנושא חשבון.
    1. תרגילים מילוליים שאלות על משמעות מילים: בשאלות אלו, על התלמיד לגלות את הפירוש המתאים למילה נתונה. השלמת משפטים: בתרגילים אלו מובא משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לנחש את המילה המשלימה את המשפט.

כיצד לפתח אצל התלמיד את החשיבה הנזקקת להצלחה במבחן המחוננים

כשהתלמיד יפתור בעיות שוב ושוב, הילד יוכל בפשטות להתגבר על תרגילים מסגנון זה. אם לא יעזרו לילדים המחוננים להוציא לפועל את הפוטנציאל העצום שלהם, אותם ילדים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשי שטות.

חשיבה לוגית היא שהופכת את התלמיד למחונן. כאשר התלמיד יחדד את צורת החשיבה הנדרשת לבחינה, התלמיד יוכל לפתור פעם אחר פעם תרגילים מסוג זה.

תקופת מבחני המחוננים מאד לחוצה ולהורים יש הרבה שאלות בעניין מבחן מחוננים כיתה ב תאריך.

עוד בנושא:

אבחון מחוננים כיתה א

הכנה למבחן מחוננים כיתה ז

משך זמן מבחן מחוננים שלב ב

חוברת מחוננים pdf

מבחנים למחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>