קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf

מבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf

ההכנה למבחן: אינדיקציה להורים

אתר מחוננים: כל מה שרציתם להבין על מבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf.

רצוי להפוך את ההכנה למבחן המחוננים לחוויית תרגול משותפת של ההורים והילדים. לימוד משותף מהווה זמן איכות חשוב וחוויתי בין ההורה לילד, וגם נותן להורה אפשרות לבדוק: "האם אני מחונן"?

* חשיבות הלמידה עם ערכת הכנה למבחן מחוננים חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב מתוך ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', מהסיבה שאז התלמיד יפנים את סגנון המבדקים ויגיע מוכן לבוחן. לעיתים, מומלץ לרשום את התלמיד לחוג שמלמד את התלמיד לפתור את השאלות הללו בצורת משחקים.

ישנם אתרים ומכונים למיניהם, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. תוכניות הכנה למבחני מחוננים כיתה ב מנוהלים על ידי אנשי צוות בצורה של משחקים, סדנאות וחוויות.

דרך טובה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחני מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. לא קיימת סתירה בין החשיבות של תכנית הכנה למבחן מחוננים לבין ערכות הכנה למבחן.

  • הכנה יום לפני המבחן: כדאי יום קודם מבחן המחוננים, שהילד לא ילמד כלל. במקום זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, קניון, או אפילו פיצרייה. הכרחי שילדיכם ילך לישון מוקדם בלילה שלפני המבחן.
  • יום הבחינה: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה ביום המבחן. מומלץ להשתדל להרגיע את הילד, ולהעניק לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לצייד את הילד לבחינה בסנדוויץ', שוקולד ומים.

כשילד מתכונן לפני מבחן, זה יכול להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, ההכנה יכולה להיות גם טראומה עבור הילד. ניתן לרשום את הילד לחוגים מיוחדים הכוללים פעילויות ומשחקים, ולרכוש ערכות הכנה למחוננים מקצועיות.

חשוב מאוד ששלב ההכנות יעבור באווירה רגועה ולא מתוחה. כדאי לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

שלב ההכנות של התלמיד, ותהליך הלמידה המשותף עם ההורים, מהווים אינדיקציה האם התלמיד באמת מחונן. מבחן מחוננים שלב ב' קשה ומורכב יותר משלב א'.

שיטות לדעת אם ילדיכם אכן מחונן

מחלקת המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך מציע תכניות ייחודיות לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומים רבים. המבחנים לא תוכננו על מנת להעריך את כלל המיומנויות של הילדים, אלא על מנת לאתר את הילדים בעלי הכושר הכללי הגבוה ביותר לתכניות לילדים מחוננים ומצטיינים.

ישנם לא מעט ילדים נבונים, אך לא כולם מחוננים. ניתן לזהות סימנים ראשונים של מחוננות אפילו כשהילד תינוק.

סימן אחד של תלמידים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

תינוקות מחוננים יחקרו ויבדקו כל חפץ, וגם ינסו לפרק חפצים על מנת לחקור אותם. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובמיוחד אוהבים לקרוא.

אין טעם לשלוח ילד חולה לבחינות, ובמצב של מחלה בזמן מבחן שלב א', יש לעדכן על כך לצוות בית הספר. אם התלמיד "קפץ כיתה" בסמוך למועד הבחינה, מומלץ לבחון אותו במועד שיתקיים בשנה"ל הבאה, ובמשך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער הטבעי שנוצר בינו לבין שאר התלמידים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא יתייצב במבחני שלב ב' המתאימים לדרגת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והישגיו יושוו לנבחנים בדרגת כיתה זו ולא לגיל שלו (שימו לב, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד התאריך 31/12).

חשוב לזכור שכל המטרה של מבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. לפעמים, קורה מצב בו הילד לא מתאים למסלול של מחוננים, אבל ההורים רוצים להראות שבנם בעל יכולות, ולכן יכפו עליו את התהליך שלא בצדק.

כיצד להתנהג עם הילדים האחרים במשפחה בעת ההכנות לבחינה

24 שעות לפני המבחן, טוב לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

כאן תמצאו מידע עשיר אודות מבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf.

בזמן ההכנות למבחן, מומלץ לשדר לשאר ילדי המשפחה הרגשה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. נכון לערב את ילדיכם האחרים עד כמה שניתן בהכנות למבחן.

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב שלב א

המבחן הראשון נועד לסייע לצוות בית הספר לאתר את התלמידים בעלי כישורים בכיתה. מבחן שלב א' בוחן במיוחד את הבנת הנקרא של הילדים ואת יכולתם בתחום החשבון.

מבנה הבחינה שלב א' מתפצל רוב הזמן ל2 חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהיכולות של ילד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהסיק מסקנות באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של הבוחן, מטרתו לבדוק את מידת המסוגלות של התלמיד להבין את הטקסט שקרא ולהשיב על סוגי שאלות שונים הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להכיר לילד טקסט חדש שלא קרא מעולם, ולראות כיצד הילד מתמודד עם הטקסט החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של ילד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הילד יודע לפתור בעיות כמותיות ומתמטיות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא תלמיד שעם השנים יהיה מסוגל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הדורשים חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות הנשאלות בחלק החשיבה הכמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך חלק מהשאלות יהיו מבדקים בסדרות חשבוניות.

במטרה לסייע לילדיכם להתכונן יותר ביעילות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחני המחוננים וממה הם מורכבים.

הורים של ילד שלא עבר את שלב א' ומעוניים לערער ומעוניינים שילדם יופנה בכל זאת לשלב ב', יצטרכו לפנות בכתב למחנך הכיתה ולהסביר את רצונם.

תוכניות העשרת ילדים מחוננים

מספר תוכניות העשרה למחוננים יתקיימו כחוג בשעות הצהריים, ולעיתים יזומנו התלמידים לבוקר חוויתי ומעשיר במרכז למידה. כדי לאתר ילדים המחוננים, מתקיימים בוחנים שמטרתם איתור מחוננים.

בדרך כלל, תלמידים מחוננים מוציאים ציון מכובד בבחינת הפסיכומטרי כאשר הם גדלים. ההכנה למבחני הפסיכומטרי פשוט בשביל תלמידים מחוננים, בגלל שהם כבר רכשו את החשיבה הראשונית הנדרשת להצלחה במבחן הפסיכומטרי.

נושא מבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf הינו מעסיק הורים רבים בישראל.

רוב הילדים המחוננים ימשיכו כשיתבגרו בלימודים גבוהים. בשביל נערים מחוננים, קורס ההכנה לפסיכומטרי יהיה חוויה חיובית, משום שהחומר הנלמד יהיה קל עבורם מאחר שעברו הכנה מסוג דומה בילדותם.

מבחן המחוננים בכיתה ב' שלב ב'

מבחן שלב ב' בוחן את היכולת הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות למבחן שלב ב' נשלחות מהמכון החיצוני ולאחר מכן מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו קשה יותר ומכיל יותר נושאים. השלב השני של המבחן מועבר דרך גוף רשמי חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

שלב ב': הסינון האמיתי אחרי שלב א'

הוריהם של כל התלמידים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי התאמה או לא לתכנית.

שלב א' של הבחינה היה סוג של סינון ראשון. תלמידים המקבלים ציון עובר בשלב א', מוכח שהם חכמים ומוכשרים.

מאילו נושאים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהנושאים הבאים:

        1. בעיות מילוליות שאלות על משמעות מילים: בחלק הזה, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה מסוימת. השלמת משפטים: בתרגילים אלו יש משפט, ובמשפט חסרה מילה. על הילד לגלות את המילה שתשלים את המשפט.
        1. תרגילי חשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון במבחן מחוננים שלב א'. בקטע זה יש שאלות מילוליות של חשבון.

 

    1. צורות יחסים בין הצורות: מובאים לילד דוגמאות של יחסים שונים בין צורות. ביחס השלישי, לא מוצגת צורה, והתלמיד צריך למצוא מה הצורה המתאימה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות עם סדר לוגי מסויים ביניהן. התלמיד צריך למצוא מהו העיקרון של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.

כיצד מעוררים אצל התלמיד את היכולת הנדרשת למבחן המחוננים

כאשר ילד מגיע לכיתה ב', רוב ההורים מתחילים לדון על הנושא מבחן מחוננים כיתה ב שלב א pdf.

במטרה שהתלמיד יקבל ציון עובר במבחן, התלמיד צריך לפתח חשיבה מסוימת. על מנת שהילד יפנים את סוג החשיבה, עליו ללמוד דוגמאות של פתרון תרגילים הקיימים בערכות הכנה, וכך לפתח את יכולות החשיבה.

תלמידים מחוננים הינם בפוטנציאל העתיד של מדינתנו. במידה ולא יעזרו לילדים המחוננים לממש את הפוטנציאל האדיר שלהם, אותם תלמידים יכולים להשתעמם ולהתעסק במעשים שטותיים.

עוד בנושא:

מבחן לאיתור מחוננים כיתה ב דוגמא

אבחון ילדים מחוננים בבית ספר

מה צריך להביא למבחן מחוננים

דוגמא למבחן מחוננים כיתה ג& 39

לומדת הכנה למבחני מחוננים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>