קטגוריות
Uncategorized

מבחן מחוננים כיתה ג לדוגמא

מבחן מחוננים כיתה ג לדוגמא

להפוך את ההכנה למבחן לאיתור מחוננים לקלה ומהנה

אם אתם צריכים מידע אודות מבחן מחוננים כיתה ג לדוגמא הגעתם למקום הנכון.

בזמן ההכנה, ההורה עוזר לילד, ומנחה אותו כיצד להתמודד עם השאלות. לימוד משותף יוצר זמן איכות מבורך וחוויתי בין ההורים לילדים, וגם מעניק להורה הזדמנות לשאול: "האם אני גם מחונן"?

יש להגיד לילד שבאמת תהליך ההכנה הינו ארוך, אך התהליך שווה כי אחרי שיצליח במבחן, יוכל להינות מתוכניות העשרה מרתקות. כדאי לעזור לילד ללמוד את החומר ברוגע ובאווירה שמחה.

קיימים אתרים ומכונים שונים, המקיימים חוגי הכנה למבחני מחוננים. חלק מחוגי הכנה למבחן מחוננים, הינם חוגים חווייתיים המוענקים על ידי אנשי מקצוע המומחים בעבודה עם ילדים.

  • התכוננות יום טרם המבחן: כדאי יום לפני מועד המבחן, שהילד לא ילמד כלל. בזמן זה, יש לקחת את הילד לפעולה כיפית: אטרקציה, קניון, או סתם מסעדה. חשוב מאד שילדיכם יישן בשעה מוקדמת ערב הבחינה.
  • היום הגדול: חשוב לתת לילד ארוחת בוקר מזינה בבוקר של הבחינה. יש למצוא דרכים איך להרגיע את הילד, ולתת לו תחושה שהוא יצליח במבחן. יש לדאוג שילדיכם יביא למבחן סנדוויץ', חטיף שוקולד ומים.

* חשיבות הלמידה עם ערכות ההכנה – חשוב מאוד לתת לילד לתרגל שוב ושוב בעזרת ערכת הכנה למבחן שלב א' ולמבחן שלב ב', משום שאז התלמיד יפנים את סגנון השאלות ויגיע מוכן למבחן המחוננים. לפעמים, שווה לרשום את התלמיד לחוג שמכשיר את התלמיד לפתור את השאלות הללו בעזרת משחקים.

שיטה יעילה בה תלמיד יכול להתכונן היטב למבחן המחוננים, היא כשהילד יושב ופותר מבחן מחוננים מתוך ערכת הכנה מקצועית. מומלץ להעניק לילד גם את התכנית הכנה וגם לרכוש עבורו ערכת הכנה.

כאשר מכינים ילד לקראת מבחן המחוננים, ההכנה יכולה להיות חוויה לתלמיד, אך אם ההכנה מועברת באופן לא נכון, היא יכולה להוות גם טראומה עבורו. במטרה שההכנות יעברו בקלות על התלמיד, מומלץ מאוד שתהליך הלימוד יועבר באופן חוויתי.

כשילד באמת מחונן, הלמידה לפני הבחינה תהיה פשוטה ומענגת עבורו. במידה והילד עובר קשיים בשלב ההכנה למבחן המחוננים, והוא לא מתעניין בזה כל כך, אזי על ההורים להבין שתהליך זה אינו מתאים לילד, ומוטב שהתלמיד לא יעמיק במה שמסובך מדי עבורו, ועלול להוות לו טראומה.

מבחן לאיתור מחוננים – אך ורק כשהתלמיד באמת מחונן?

תינוקות מחוננים מתעניינים בכל נושא. ילדים מחוננים אוהבים ללמוד, ובעיקר מתענגים לקרוא.

אין טעם לשלוח תלמיד חולה לבחינות, ובמקרה של מחלה במבחן שלב א', יש לעדכן על כך לסגל בית הספר. אם הילד "קפץ כיתה" קרוב למועד המבחן, מומלץ לבחון אותו שנה לאחר מכן, ולאורך שנה זו התלמיד יוכל לצמצם את הפער ההגיוני הקיים בינו לבין התלמידים האחרים הלומדים בדרגת הכיתה אליה הוקפץ – בשנה לאחר מכן הוא ייבחן במבחני שלב ב' המתאימים לרמת הכיתה אליה הוא "הוקפץ" והתוצאות יושוו לתלמידים בדרגת כיתה זו ולא לגילו (לתשומת לבכם, תצטרכו להגיש על זה בקשה אל משרד החינוך עד ל- 31/12).

סימן אחד של ילדים מחוננים הוא תכונה להתעסק עם בעיות חשבוניות.

יש לא מעט תלמידים נבונים, אך לא כולם מחוננים. כאינדיקציה, רמז למחוננות נקבע לפי מבחני איי קיו – תלמידים המקבלים ציון 130 ומעלה, מוגדרים כילדים שיכולים להיות מחוננים.

יש לשים לב שמטרתמבחני המחוננים, היא לאתר ילדים מחוננים ולא לרצות את ההורים. חשוב מאוד לאתר בגיל מוקדם האם לילד יש סימנים למחוננות, ורק אם מזהים סימני מחוננות אז מומלץ לפנות אל צוות ההוראה של הילד, ובעקבות התייעצות איתם מומלץ להתחיל תהליך ההכנה למבחן המחוננים.

מבחני המחוננים יתנהלו בשתי שלבים. המסקנה הריאלית היחידה שאפשר להפיק מן הבוחנים היא האם ניתן לצרף את הנבחן לתכנית מיוחדת לפי סף הקבלה שהוחלט.

כיצד להתנהג עם שאר ילדי המשפחה בזמן ההכנות למבחן

בזמן ההתכוננות למבחן, חשוב לתת לילדים האחרים במשפחה תחושה שהם ילדים חכמים ומוכשרים. טוב לתת לילדים האחרים להשתדל גם לפתור שאלות מתוך מבחני ההכנה.

24 שעות לפני המבחן, מומלץ לצאת עם כל המשפחה לבילוי משפחתי.

צריכים אינפורמציה אודות מבחן מחוננים כיתה ג לדוגמא? כאן באתר mechunanim.co.il תוכלו למצוא את כל מה שחיפשתם.

מבחני מחוננים כיתה ב שלב א'

הורים של תלמיד שלא הצליח את שלב א' ומעוניים לערער ומעוניינים שילדם יוזמן בכל זאת לשלב ב', צריכים לפנות בכתב אל מחנך הכיתה ולנמק את סיבותיהם.

בשלב הראשון, כל תלמידי השכבה יעשו מבחן סינון ראשוני (מבחן שלב א') שמתקיים בכיתה. מבחן שלב א' בודק במיוחד את הבנת הנקרא של הילדים ואת כישוריהם בתחום החשבון.

תוכן המבחן שלב א' מתפצל רוב הזמן לשני חלקים:

  1. חלק א': הבנת הנקרא אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא להבין היטב את התוכן שהוא קורא. הוא מסוגל לנתח ולהפיק לקחים באופן טבעי. לכן, החלק הראשוני של המבחן, ייעודו לבדוק את רמת היכולת של הילד להבין את הטקסט הנקרא ולענות על מגוון שאלות הקשורות לטקסט. המטרה של חלק זה, היא להפגיש את הילד עם טקסט חדש שלא ראה אף פעם, ולבחון איך התלמיד מתמודד עם התוכן החדש.
  2. חלק ב': חשיבה כמותית אחת מהתכונות של תלמיד מחונן, היא שהוא בעל כושר חשיבה מתמטית וכמותית ברמה גבוהה. הוא יודע לפתור בעיות כמותיות וחשבוניות, ולהפיק לקחים. ילד מחונן, הוא ילד שבעתיד יוכל ללמוד באופן מוצלח את מקצועות ההנדסה והפיזיקה הצריכים כושר חשיבה כמותית. סוגי השאלות בחשיבה כמותית: לרוב, השאלות בחלק של חשיבה כמותית יהיו שאלות של בעיות מילוליות, אך יהיו גם תרגילים בסדרות חשבוניות.

על מנת לסייע לילדיכם להתכונן יותר בקלות לקראת מבחן המחוננים שלב א', מומלץ להכיר את המבנה מבחנים למחוננים וממה הם מורכבים.

הילד יגיע מוכן נפשית למבחן הפסיכומטרי כשיגדל

אחד מהמכשולים של הצעירים המסיימים צבא ורוצים להתכונן לפסיכומטרי, הוא ההתמודדות הראשונית עם סגנון החשיבה הנדרשת. לרוב, תלמידים מחוננים יקבלו ציון גבוה במבחן הפסיכומטרי כאשר יתבגרו.

#p#כאשר יגדל הילד, הוא יצטרך לפתח את אותה חשיבה בזמן ההכנות לקראת מבחן הפסיכומטרי. ההכנה למבחני הפסיכומטרי קל עבור ילדים מחוננים, משום שהם כבר רכשו את צורת החשיבה הראשונית הנצרכת להצלחה בבחינת הפסיכומטרי.

מספר מסגרות העשרה למחוננים יועברו בצורת חוג בשעות הצהריים, ולפעמים יזומנו הילדים לבוקר של חוויות והעשרה במרכז למידה. על מנת לאתר תלמידים המחוננים, מתקיימים מבחנים שמטרתם איתור מחוננים.

נושא מבחן מחוננים כיתה ג לדוגמא הינו מטריד לא מעט הורים בארץ.

מבחן מחוננים שלב ב'

מבחן זה בוחן את הרמה הקוגניטיבית הכללית של הילדים. ההזמנות לשלב ב' מגיעות מהמכון החיצוני ואז מסורות לילדים.

מבחן מחוננים שלב ב הינו ברמת קושי יותר גבוהה ומכיל תרגילים מסוגים רבים יותר. השלב השני של המבחן מועבר באמצעות מכון חיצוני לבית הספר וגם מבחן זה מתקיים באופן קבוצתי.

מבחן מחוננים שלב ב' הוא המכריע

הוריהם של כל הנבחנים יקבלו קרוב לסוף שנת הלימודים מכתב לגבי שייכות או לא לתכנית.

בדרך כלל, אחוז נתון מהתלמידים הניגשים לבחינות של שלב א', לא תמיד מתאים לכך, אבל נבחנים בעקבות רצון של ההורים, ולכך, שלב ב' של הבחינות הינו מבחן האיתור הרלוונטי, הקובע מיהו באמת מחונן. אפשר להניח שילד שלא מחונן או מוכשר יתר על המידה, לא יעבור בהצלחה גם את שלב א'.

מאילו תרגילים מורכב מבחן מחוננים שלב ב

חלק ב' של המבחן למחוננים מורכב מהחלקים הבאים:

        1. שאלות בחשבון החלק הזה דומה לחלק החשבון הנמצא במבחן בשלב א'. בחלק זה ישנן בעיות מילוליות של חשבון.

 

    1. שאלות על צורות קשרים בין הצורות: מוצגים לילד דוגמאות של קשרים שונים בין צורות. ביחס השלישי, חסרה צורה, והתלמיד צריך למצוא מה הצורה החסרה. סדרות: מציגים לילד סדרה של צורות המופיעות לפי סדר לוגי מסויים ביניהן. על התלמיד למצוא מהי הלוגיקה של סדר הצורות, ולבחור את הצורה המתאימה שמשלימה את הסדרה.
    1. בעיות מילוליות תרגילים על פירוש מילים: בשאלות אלו, על התלמיד לנחש את המשמעות המתאימה למילה נתונה. תרגילים בהם יש צורך להשלים משפטים: בשאלות אלו יש משפט, ומילה אחת חסרה במשפט. על הילד לבחור את המילה המשלימה את המשפט.

כיצד מעוררים אצל התלמיד את החשיבה הנדרשת למבחן מחוננים

במטרה שהילד יקבל ציון עובר במבחן, הילד צריך לפתח חשיבה מסוימת. במטרה שהילד יפנים את צורת החשיבה, עליו ללמוד דוגמאות של פתרון תרגילים שיש בערכות הכנה, וכך לחדד את צורת החשיבה.

כאשר התלמיד יפתור בעיות פעם אחר פעם, הילד יוכל בטבעיות להתגבר על שאלות מסוג זה. המדינה הקימה תוכניות המטפחות את היכולות של התלמידים המחוננים.

כאשר ילד מתקרב לכיתה ב', הרבה הורים מתחילים לחשוב על הנושא מבחן מחוננים כיתה ג לדוגמא.

עוד בנושא:

מבחני מחוננים בכיתה ג

מבחן מחוננים

מבחן לדוגמא מחוננים כיתה ב שלב ב

חוברת מודפסת מבחן מחוננים

הרשמה למבחן מחוננים ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Open

ערכת הכנה למבחן מחוננים >>